Hlavní obsah

BMW představuje řady 5 a 6 GT po faceliftu

Novinky, laz

Bavorské motorové závody se pochlubily zmodernizovanou vyšší střední třídou. Faceliftem prošla řada 5 ve verzích sedan a kombi, stejně jako crossover 6 GT. Inovované vozy dorazí na trh v červenci.

Foto: BMW

BMW 5

Článek

Aktuální portfolio „business” modelů od BMW přichází s vcelku jemným faceliftem. Po vizuální stránce jde v obou případech o agresivnější příď ve stylu zmodernizované limuzíny řady 7. Tolik zmiňované obří ledvinky se tu však nekonají.

Přední světlomety mohou mít laserovou technologii. Zadní svítilny pak mají novou grafiku. Sedan díky novým nárazníkům narostl o 27 milimetrů, kombi o 21 mm. Díky tomu se v tomto parametru potkaly na 4963 milimetrech.

Foto: BMW

BMW 5 po faceliftu

Foto: Marek Bednář

BMW 5 před faceliftem

Do interiéru se ve všech případech nastěhoval inovovaný infotainment sedmé generace s displejem o úhlopříčce 12,3 palce. Jiné jsou detaily včetně tlačítek na středové konzoli, panelu ovládání ventilace a v katalogu rovněž najdete nové materiály.

Technicky využili v Mnichově facelift pro širší zástavbu elektrifikace, která probíhala již během prodejního cyklu „pětky” před faceliftem. K přepracovanému plug-in hybridnímu 530e se připojí i vrcholný plug-in hybrid označený 545e. Kombinace šestiválce, pohonu všech kol a elektromotoru přináší systémový výkon 290 kilowattů, tedy 394 koní a normovaný dojezd na elektřinu 54 až 57 km.

Foto: BMW

BMW 6 GT po faceliftu

Foto: BMW

BMW 6 GT před faceliftem

Všechny vznětové verze se čtyřmi a šesti válci dostanou dvoustupňové dvojité přeplňování. Nad zážehovými čtyřválci a šestiválci nadále ční osmiválcová varianta od M Performance, M550i s výkonem 390 kW, 530 k. Vrcholná M5 se faceliftu teprve dočká.

Crossoveru 6 GT se plug-in hybridní varianty alespoň zatím netýkají, ovšem mild-hybridní technologii se 48V soustavou dostane pro všechny své čtyř a šestiválce.

U Sokolova začala stavba testovacího polygonu BMW

AutoMoto

Zdokonalena byla ve všech případech semi-autonomní jízda, systém nyní používá navigační data. Parkovací asistent dostal funkci couvacího asistentu z X5, který dokáže po zastavení vycouvat trasu do vzdálenosti 50 metrů ve stejné trajektorii, v níž vůz přijel.

Ceny se drží ve stávajících vodách. Inovovaný sedan 520i přijde na základních 1 313 000 korun, řada 630i GT vychází na základních 1 684 800 korun.

Reklama

Související témata:

Související články

BMW iX3 se poprvé ukazuje v sériové podobě

Čistě elektrické SUV střední třídy chystá BMW oficiálně představit v letošním roce. Jako koncept už iX3 známe od října roku 2018, uniklé produktové snímky...

Nové BMW řady 4 už pózuje v maskáčích

Premiéra BMW řady 4 kupé je na programu v letošním roce. Bavorská automobilka zatím poutá detailními záběry na maskovaný předprodukční prototyp, který...

Výběr článků

Načítám