Hlavní obsah

BMW představuje plug-in hybridní X1. Na město má stačit baterie

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Jako „udržitelné potěšení z jízdy”, uvádí BMW novou verzi svého crossoveru X1. Je totiž elektrifikovaná, jedná se o plug-in hybrid, ale výkon a dynamické parametry jsou víc než slušné a ani zavazadelník baterií moc neutrpěl.

Foto: BMW

BMW X1 xDrive25e

Článek

BMW X1 xDrive25e, jak se novinka celým jménem nazývá, se představilo ve své evropské verzi s celkovými 220 koňmi a 385 newtonmetry. Jak napovídá označení, je to čtyřkolka, ovšem ne klasická.

Pod přední kapotou má benzínový motor, přeplňovaný tříválec o objemu 1,5 litru. Dává 125 koní a 220 Nm a přes šestistupňovou automatickou převodovku pohání jen přední kola. Elektromotor je na zadní nápravě, dává 95 koní a 165 N.m a pohání zase jen zadní kola. V hybridním režimu tedy máte čtyřkolku, ale pokud jedete jen na elektřinu, máte auto se zadním pohonem.

Foto: BMW

Přístrojovému štítu zůstal klasický otáčkoměr.

Víc než slušný celkový výkon systému znamená, že na stovku vůz zrychlí za sedm sekund. Maximální rychlost ale nepřesáhne dvoustovku - celková je 192 km/h, při jízdě na elektřinu to je 135 km/h.

Elektřinu si X1 vozí v lithium-iontové baterii o kapacitě 9,7 kWh, což má stačit na 57 kilometrů jízdy. A to na popojíždění ve městě obvykle stačí. Celková spotřeba benzínu má být 1,8 litru benzínu na 100 km, ale samozřejmě prvních 100 km, na které vyrazíte s nabitou baterií.

Foto: BMW

Vpravo vzadu se tankuje benzín.

Nabíjení má trvat pět hodin z běžné zásuvky, nebo 3,6 hodiny ze speciálního wallboxu, tedy silnější nabíječky.

Objem kufru se zmenšil o 55 litrů na 450 před sklopením zadních sedaček. X1 xDrive25e bude moci mít i tažné zařízení na až 750 kg těžký přívěs. Ceník zatím na světě není, stejně jako datum, kdy bude novinka uvedena do prodeje.

Reklama

Výběr článků

Načítám