Hlavní obsah

BMW představuje ostřejší kupé M4 ve verzi CS

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nové BMW M4 CS se zařazuje mezi verze Competition a CSL, aby po vzoru M3 CS přineslo více výkonu a nižší hmotnost.

Foto: BMW

BMW M4 CS

Článek

Už tradiční označení CS pro vozy BMW od divize Motorsport znamená ostřejší náčiní, které má blíž okruhům.

Speciální edici pohání výkonná verze vysokootáčkového řadového šestiválce o objemu 3,0 litru. Dosahuje výkonu 405 kW/550 k. Oproti motoru v BMW M4 Competition došlo k navýšení výkonu o 15 kW/20 k.

CS využívá pohon všech kol s preferencí kol zadní nápravy a zadní aktivní diferenciál, jehož svorný účinek je rovněž plně variabilní. Nová verze má individuální nastavení kinematiky zavěšení s odklonem kol přizpůsobeným na míru, tlumičů, pomocných pružin a stabilizátorů.

Zájem o elektrické supersporty rychle opadá. Už nejsou cool, přiznává Rimac

AutoMoto

Elektronicky řízené tlumiče adaptivního podvozku, stejně jako elektromechanické řízení s proměnným převodem a integrovaný brzdový systém, mají pro tento model také specifické nastavení.

Nejen snížení hmotnosti

Nová verze je i o snížení hmotnosti. Klíčový význam zde má použití komponentů z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Kromě střechy z uhlíkových vláken snižující těžiště je z tohoto lehkého materiálu vyrobena také přední kapota, spodní nástavec předního spoileru, přední nasávací otvory, kryty vnějších zpětných zrcátek, zadní difuzor a zadní spoiler.

Snaha o snižování hmotnosti se projevuje také v interiéru. Středová konzola, řadicí páčky na volantu a obložení interiéru jsou proto rovněž vyrobeny z materiálu CFRP. Hmotnost uvnitř vozu snižují také standardně dodávaná karbonová sedadla.

Kompozit snižující hmotnost je použit v nosných prvcích sedáku a opěradla a v efektních výřezech v bočnicích sedáku, v opěradle a pod opěrkami hlavy. O více než čtyři kilogramy snižuje hmotnost výfukového systému titanový koncový tlumič. Různá další odlehčení přinášejí ve srovnání s BMW M4 Competition s pohonem M xDrive celkovou úsporu hmotnosti přibližně 20 kilogramů.

Zvenku se liší speciálními metalickými laky modrá Riviera a matná zelená Frozen Isle of Man. Liší se také pohledovým karbonem na střeše, dvěma prolisy v kapotě, spodním nástavcem předního nárazníku, nasávacími otvory, kryty vnějších zpětných zrcátek, zadním spoilerem a zadním nárazníkem v kombinaci s černými bočními prahy.

Přední část vozu má bezrámovou masku ve tvaru ledvinek. Speciálně pro tento model byly použity designové červené linky a nápis „M4 CS“ na horní ze dvou vodorovných lamel masky chladiče. Logo modelu na přední straně i jeho protějšek na víku zavazadlového prostoru jsou černé s červeným lemováním.

CS se od klasické M4 liší také světlomety. Jejich trojrozměrně navržené světelné prvky mají žlutou místo obvyklé bílé barvy, a to jak při uvítací animaci, tak při zapnutých potkávacích nebo dálkových světlech. Touto barvou odkazují na závodní vozy GT. Zadní světla mají laserovou technologii se spletitými svazky optických vláken uvnitř světelných jednotek.

Výroba začíná v červenci, dodávky koncem tohoto roku.

BMW M3 je v nové verzi CS lehčí a ostřejší

AutoMoto

BMW omladilo čtyřdveřovou řadu 4

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám