Hlavní obsah

BMW M3 je v nové verzi CS lehčí a ostřejší

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Spousta karbonu zvenčí i zevnitř a zvýšený plnicí tlak turbodmychadel, takové je BMW M3 v nové ostré verzi CS. Stojí necelé čtyři miliony a má být vyrobeno jen v omezeném počtu kusů.

Foto: BMW

BMW M3 CS

Článek

Automobilka BMW představila model M3 CS a pokračuje tak v tradici modelů s tímto označením, které historicky vždy byly lehčí a silnější. U novinky tomu není jinak.

Řadový šestiválec pod kapotou posílil z 510 na 550 koní; točivý moment zůstal na 650 newtonmetrech. Za zvýšením výkonu stojí vyšší plnicí tlak turbodmychadel, konkrétně z 1,7 na 2,1 baru, a také úpravy řídicí elektroniky.

Mezi motorem a koly stále pracuje osmistupňová automatická převodovka a systém pohonu všech kol xDrive, v němž je ale možné pohon předních kol deaktivovat a z vozu mít zadokolku. Na výběr je také režim 4WD Sport, který zadní kola upřednostňuje, ale přední neodpojuje.

Lehčí, výkonnější a drsnější. BMW představuje M4 CSL

AutoMoto

M3 CS je také lehčí, a to o zhruba 20 kg díky titanovému koncovému tlumiči výfuku a širšímu použití karbonových dílů. Z uhlíkovými vlákny vyztužených plastů je kapota, přední lízátko, kryty vnějších zrcátek, zadní difuzor, střecha a spoiler na víku kufru. Uvnitř jsou karbonové přední sedačky, pádla řazení a dekorativní obložení.

Zadní sedačky zůstaly na místě, M3 je přece jen pořád čtyřdveřovým sedanem, ovšem v kabině v rámci úspor hmotnosti chybí výdechy ventilace pro zadní místa.

Výsledkem všech úprav je zrychlení na 100 km/h za 3,4 sekundy, o chloupek rychleji, než to zvládne „běžná“ M3 Competition xDrive. Nejvyšší rychlost je omezena na 302 km/h; standardem je paket M Driver's, který omezovač posouvá na tuto hodnotu z běžné dvěstěpadesátky.

Ke zvládnutí vyššího výkonu má vůz přepracované nastavení podvozku s elektronicky řízenými tlumiči, změnilo se i naladění brzdového systému a posilovače řízení s proměnným převodem. Karbon-keramické brzdové kotouče jsou k mání za příplatek, standardem jsou dvoudílné ocelové.

Na světě už je i cena vozu, která je pro český trh 3 965 000 korun. Má vzniknout jen omezený počet kusů, ovšem není známo, kolik přesně jich bude. Dá nicméně se očekávat, že jich bude víc než ještě více speciální M4 CSL, která vznikne v tisícovce exemplářů.

Test BMW M4 s manuální převodovkou: Velké, těžké, ale výborné

Testy

Reklama

Související témata:
BMW M3

Výběr článků

Načítám