Hlavní obsah

BMW M4 CSL zachyceno při testování. Má dostat i variantu s manuálem

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Ostřejší a odlehčená verze BMW M4, označená CSL, byla přistižena při testování na Nürburgringu. A rovnou se objevily i spekulace o tom, že má dostat speciální výroční edici s manuální převodovkou.

Foto: Petr Horník, Právo

BMW M4 (Ilustrační foto)

Článek

Nejen speciální logo k výročí, ale údajně i skutečně ostrou M4 s manuální převodovkou chystá divize M automobilky BMW na příští rok. Tehdy oslaví 50 let a kromě loga, o němž už zprávy přišly i oficiální cestou, se nyní spekuluje o limitované edici BMW M4.

Test BMW M4 s manuální převodovkou: Velké, těžké, ale výborné

Testy

Zprávy, které se jí věnují, odkazují na vlákno na diskusním fóru Bimmerpost, kde o takovémto modelu začal hovořit člověk údajně zevnitř automobilky. Vůz má být „konfigurován jako CSL, ale s manuální převodovkou“.

Verze CSL –  zkratka znamená „Coupe Sport Leichtbau“, tedy přeneseně „sportovní kupé s odlehčenou konstrukcí“, a řekněme si na rovinu, M4 potřebuje odlehčit jako sůl, standardní verze váží 1,8 tuny, což je na sporťák ohromně moc – zatím není na světě oficiálně, ale automobilka ji aktivně testuje.

V posledních dnech se objevilo několik fotografií zachycujících maskovanou M4, mimo jiné s výraznějšími linkami předního nárazníku, okolo německého okruhu Nürburgring. Tam automobilky běžně testují nejen svá sportovní auta.

Manuál samotný by nebyl nic speciálního, M4 se s ním vyrábí. Ovšem pouze v „základní“ verzi. Všechny ostřejší, pravděpodobně včetně chystané CSL, mají automatické řazení, protože řadí rychleji, než to zvládne člověk s manuální převodovkou.

To by mělo znamenat, že některé prvky výbavy nebudou přítomny – např. bezklíčový přístup, parkovací senzory či elektrické sedačky. Což by rovněž mělo naznačovat, že výroční model by byl ještě lehčí než chystané CSL – tedy, pokud by byl skutečně založen na CSL.

Reklama

Související články

Test BMW M5 CS: Hlava rodiny M

Tohle je nejsilnější sériové BMW historie. Divize Motorsport sice přidala jen sedm kilowattů výkonu, ovšem verze CS znamená pro M5 mnohem více.

Výběr článků

Načítám