Článek
Blower Jnr je v 85% velikosti původního vozu z roku 1929, ovšem s plnou homologací pro silniční provoz, a to nejen v Británii. Původní čtyřapůllitrový přeplňovaný motor je samozřejmě pryč, nahradil ho elektromotor s výkonem 15 kW a 48V napájením.
Nejvyšší rychlost dosahuje 72 km/h v Evropě; americká verze je omezena na 40 km/h. Dojezd činí přibližně 105 kilometrů.
Co je na voze nejvíce imponující? Je to věrnost originálu, a to nejen designová, ale kromě pohonu i technická. Konstruktéři použili lakovaný ocelový rám podobně jako u předchůdce, doplněný listovými pružinami a dobovými tlumiči. Kapota je ručně vyráběná z hliníku, další komponenty využívají karbonová vlákna. Přesto tvůrci zachovali autentičnost například prostřednictvím impregnované textilie připomínající materiály z dvacátých let minulého století.
Sériová výroba již odstartovala, a to po testovacích jízdách na ostrově Jersey, kde rychlostní limity nepřesahují 40 mph, tedy 64 km/h. První dodávky začnou ještě v letošním roce a možnost rozsáhlé individualizace je samozřejmá.
Drobnou překážkou, bránící nahradit tímto strojem Aixamy pro náctileté, je cena. Blower Jnr začíná na 90 tisících liber, tedy 2,67 milionu korun.