Hlavní obsah

Volvo C30 se spotřebou pod 4,5 l na 100 km

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Švédská automobilka Volvo nikdy nebyla na poli snižování spotřeby lídrem. S drtivou převahou u ní vládnou přeplňované (i když jen nízkopřeplňované) agregáty. Ale to se mění. Volvo představilo model C30 s turbodieselem, který by si měl vystačit s 4,5 l nafty na 100 km.

Článek

Autosalon ve Frankfurtu už nyní odhaluje první ze svých novinek a jednou z nich je i Volvo C30 s velmi nízkou spotřebou. Tento vůz sází na turbodieselový agregát o objemu 1,6 l s výkonem 77 kW. Nemá sice na sobě žádnou úpravu, ale změnou dalších komponent na voze se snížila spotřeba ze 4,9 na 4,5 l na 100 km a emise CO2 ze 129 g/km pod magickou hranici 120 g/km.

Hlavní podíl na tom má aerodynamika. Vůz byl upraven na všech stranách, nejvíce je to však znát na přední masce, která je nyní hladká bez vstupů chladicího vzduchu. Také vzadu najdeme velký difuzor pro lepší obtékání vzduchu a mnohem vetší spoiler. Jeho funkcí je usměrňovat proudnice za vozem, čímž sníží podtlak vyvolaný turbulentním prouděním.

Také zespodu vozu je vůz vybaven novými plechy, které zakryly motor i další komponenty. Zajímavá je na voze také instalace nových ráfků s upravenou aerodynamikou. Na nich jsou pak nasazeny pneumatiky s nízkým valivým odporem.

Technici také změnili leccos v mechanické části vozu. Především prošla úpravou převodovka, jejíž třetí, čtvrtý a pátý stupeň mají nové převodové číslo. Posilovač řízení v tomto spořivém modelu odebírá méně energie od motoru, čímž také přispívá ke snížení spotřeby.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.

Volvo ale ve své zprávě oznámilo, že plánuje další úpravy, a to celkem radikální. Jednak by se měli zaměřit na úpravy motoru (časování ventilů, dopravní účinnost), zavedení přímého vstřiku benzínu do zážehových motorů a také úpravy převodovek. Například bude nasazena nová převodovka Powershift od Fordu, která je vlastně obdobou dvouspojkové DSG od Volkswagenu. Ta by měla snížit spotřebu proti klasickému automatu o dalších 8 procent.

Reklama

Související témata:

Související články

Test Volva S60 D5: na dálkové trasy

Volvo S60 je v nabídce švédské značky vlastně nejstarším modelem, a to i přes mírný facelift, kterého se mu dostalo v roce 2005. Snad již příští rok by měla...

Facelift Volva S40 a V50

Automobilka Volvo pokračuje v sjednocování vzhledu všech svých řad. Sedan Volvo S40 a kombi V50 tak dostanou novou tvář, několik designerských retuší, lepší...

Modely R u Volva skončí

Modely S60R a V70R to mají spočítané. Zákazníci si je neoblíbili, nežádají je, a tak u švédské automobilky Volvo končí. Vývoj bohužel stál víc,...

Výběr článků

Načítám