Článek
Evoque, dodávaný v pětidveřové a paradoxně dražší méně praktické třídveřové variantě, asi nechá chladným málokoho. Výrazný, mohutný design s prudkým sklonem u C sloupku vypadá mimořádně působivě, obzvlášť pokud si budoucí majitel vybere výraznou barvu a pořádná kola. Standardem jsou sedmnáctipalcová litá kola, v ceníku ale najdete i rozměr 18, 19 a 20 palců. Barev karoserie je v nabídce čtrnáct a kromě základní bílé (bez příplatku) jsou všechny metalické (navíc lze mít bílou nebo černou střechu, takže barevných kombinací je opravdu hodně).

Range Rover Evoque
Interiér nabídne pravidelně tvarovaný kufr se základní velikostí 475 litrů, bohatě postačující pro běžné ježdění (zadní sedačky jdou sklopit). Zadní sedačky nabídnou relativně dost místa pro dva dospělé cestující, nabídka prostoru pro kolena a hlavu ale kvůli mohutným tvarům karoserie i její velikosti sklouzává do průměru třídy kompaktních SUV.
Skvělé zpracování
Výborné je dílenské zpracování i výběr materiálů, které nejsou pouhou imitací. Hliník je skutečně hliníkem a připlatit se dá i za pravé dřevo. Perfektní jsou i možnosti pro individuální konfiguraci dle přání klienta a to včetně výběru barevného provedení nebo skořepinových sedaček, které by se hodily i do leckterého sportovního automobilu.

Range Rover Evoque
Ostatně zaměření evoque není vzdor rodnému listu s razítkem Land Rover určeno do těžšího terénu, o testované verzi s pohonem pouze předních kol to platí dvojnásob. Přesto, vyšší světlá výška zaručila, že jízda na polní cestě s velkými výmoly byla pohodlná. Pečlivě naladěný podvozek je přeci jen zaměřen spíše na silniční ježdění, kde potěší jak komfortní odpružení nerovností, tak velká jistota i při rychlejší jízdě po technických silnicích.
Pohon pouze předních kol zlepšuje čitelnost, razantnější najetí do zatáčky ohlásí pískotem předních kol, na které stačí reagovat ubráním plynu a evoque se – pokud nešlo o příliš extrémní nájezdovou rychlost – krásně srovná do požadovaného směru. Dražší a těžší verze s pohonem 4x4 pochopitelně nabídnou nesrovnatelně lepší trakci, a protože s evoquem se málokdo vydá do bahnitého terénu, jejich využití se omezí spíše a zimní měsíce.

Range Rover Evoque
Nejslabší motor papírově "nic moc", v praxi stačí
Příjemné je i elektricky posilované řízení a výtku nelze mít ani k manuální šestistupňové převodovce, která má velmi krátké dráhy a je celkově přesná. Turbodiesel se zdvihovým objemem 2,2 litru má příjemný nástup, a ačkoliv jde o nejslabší motor v nabídce, pro běžné ježdění zcela postačuje. Zrychlení na stovku za 11,2 s sice nepůsobí moc atraktivně, pružné zrychlení je ale do cca 3000 otáček postačující. Na hodnoty spotřeby udávané výrobcem rovnou zapomeňte, reálná hodnota je o dva až tři litry vyšší.
Evoque má proti konkurenci velkou výhody v neotřelém a originálním designu, který deklasuje německou prémiovou konkurenci. Skvělé jsou i jízdní vlastnosti, dílenské zpracování, možnosti individualizace a celková image. Mezi nevýhody řadíme ceny příplatkové výbavy, které cenu vozu hravě zvýší i přes milión korun. Výhled z evoque také není ideální, stejně jako stísněnější interiér.

Range Rover Evoque
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
---|---|
Motor: | 2179 ccm, čtyřválec, vznětový, turbo |
Max. výkon: | 110 kW (150 k) při 4000 ot./min. |
Max. točivý moment: | 380 Nm při 1750 ot./min. |
0 - 100 km/h: | 11,2 s |
Nejvyšší rychlost: | 180 km/h |
Průměrná spotřeba: | 4,9 l/100 km |
Pohotovostní hmotnost: | 1595 kg |
Poháněná náprava: | přední, ev. 4x4 |
Cena základní verze: | 854 040 Kč (eD4, 2WD) |
Cena s testovanou motorizací: | 854 040 Kč (eD4, 2WD) |