Hlavní obsah

Test Peugeotu 3008 Hybrid: Skvěle vypadá, dobře jezdí

Třetí generace Peugeotu 3008 přinesla řadu zásadních změn. Z kompaktního SUV se totiž stalo SUV-kupé, které nabízí ještě výraznější styl a větší důraz na elektrifikaci. Přesto nabízí i spalovací motor, u kterého baterku nemusíte řešit.

Foto: Jan Handrejch, Novinky

Peugeot 3008 Hybrid

Článek

Značka Peugeot představila svůj kompaktní SUV model 3008 poprvé již v roce 2008, přičemž s každou další generací sází na výraznější designový styl. Třetí generace, představená v roce 2024, ale udělala zásadní skok. Z klasického SUV se totiž stalo SUV-kupé s ještě výraznějším designem.

Vnější rozměry vozu narostly do všech směrů, přičemž vpředu vidíme výraznější masku s lakovanými segmenty, výrazný světelný podpis s ikonickými „drápy“ a elegantně nízké světlomety. Výrazně působí také nový znak automobilky v masce.

Při pohledu z profilu mohou zaujmout originálně tvarovaná kola, dostupná v rozměru 19 a 20 palců, největší zvláštností je však klesající střecha, navazující na páté dveře, a vytvářející elegantní siluetu SUV-kupé. Vzadu vidíme elegantně minimalistická světla, propojená černým pruhem, a dost malou mezeru pro přístup k otvírání pátých dveří.

Exteriér vozu působí opravdu moderně, výrazně a osobitě, což platí i ve srovnání s minulou generací. Vůz zkrátka cílí na zájemce, kteří chtějí vystoupit z davu, což zvládá nová 3008 znamenitě.

Minimalisticky obklopující

Velmi osobitá je také kabina, která sice nabízí tradiční rozhraní i-Cockpit s malým nízko uloženým volantem, celkové pojetí je však inovativní. Automobilka vsadila na širokoúhlý zakřivený displej s úhlopříčkou 21 palců, který nad palubní deskou opticky levituje. Ve středu palubní desky je menší displej i-Toggles s volitelnými ikonkami rychlého přístupu.

Kabina působí na dnešní poměry minimalisticky, díky ambientnímu osvětlení ale také velmi moderně a příjemně, což umocňuje i navazující čalounění palubní desky, dveří a relativně vysokého středového tunelu, který řidiče obklopuje. Za volantem si tak připadáte jako ve svém kokpitu, kde máte vše při ruce.

Automobilka přitom po stránce ergonomie opět sází především na ovládání přes kapacitní tlačítka nebo obrazovky, které potěší velmi jemným rozlišením, svižným chodem a moderní grafikou. Trochu matoucí nám ale přišlo umístění voliče jízdních režimů do středového tunelu, kde jsme pravidelně hledali volič automatické převodovky.

Kabina boduje také příjemnými předními sedadly, ve výbavě GT s AGR certifikací pro řidiče, a spoustou odkládacích přihrádek. Prostor na zadních sedadlech je na kompaktní SUV-kupé vcelku dostačující, což platí pro místo před koleny i nad hlavou. Svažující se záď ovšem poněkud omezuje výhled dozadu.

Zavazadelník je relativně nízký, nabízí však papírově slušný objem 520 litrů. Pod dvojitým dnem je pak poněkud nepraktická, avšak celkem prostorná přihrádka. Po stranách kufru nechybí háčky a po sklopení opěradel, dělených v poměru 40:20:40, vzrůstá objem zavazadelníku na solidních 1480 litrů.

Výběr článků

Načítám