Článek
Nejmenší z modelů v nabídce tradiční britské značky Mini, ikonický Mini Cooper, přijel v nové (již čtvrté) generaci jako čistě elektrický i spalovací vůz. Ovšem zatímco elektrická verze je pouze třídveřová, stojí na zcela nové technice a vyrábí se v Číně, spalovací verze staví na základech minulé generace.
Jejím základem je již osvědčená platforma, stále se vyrábí ve Velké Británii a dostupná je jako tří i pětidveřový hatchback či kabriolet. Po designové stránce přitom spalovací mini na první pohled ladí s čistě elektrickou verzí, ostatně tvary přídě jsou skoro stejné a ani spalovací model nemá vzadu koncovku výfuku.
Spalovací verze ovšem dostává otevřenou masku chladiče, výrazně černé lemy kol, nemá zapuštěné kliky dveří a kompletně odlišné jsou i panely karoserie. V přímém srovnání tak spalovací model působí klasičtějším dojmem, zatímco elektrické mini je futurističtější.
Design testovaného vozu ovšem citelně pozměnil příplatkový paket JCW s 18palcovými litými koly, sportovnějšími nárazníky s plaketkou a příjemným detailem jsou i dva rychlé pruhy na kapotě, jejichž černá barva skvěle ladí s výrazným červeným lakem.
Retro-moderna
Kabina vozu je oproti minulé generaci výrazně přepracovaná, přičemž čalouněné palubní desce dominuje obrovský digitální displej, kombinující v sobě většinu informačních i ovládacích prvků. Fyzických ovladačů je v kabině nového mini opravdu poskrovnu.
Moderní displej je však trochu v kontrastu s head-up displejem před řidičem, řešeným starší technologií promítání na sklíčko, které se po nastartování musí nejprve vysunout. Volant je příjemně malý, má však až absurdně silný věnec a atypicky působí také popruh místo třetího (spodního) ramene. Ovládání tlačítky na něm je však snadné a intuitivní.

