Článek
Interiér působí originálně a přiměřeně luxusně – přístrojová deska, která obklopuje řidiče a spolujezdce může evokovat letecký kokpit. Zpracování je velmi dobré, stejně jako výběr použitých materiálů. Přední kožená „křesla“ nabízejí nadprůměrný komfort. Dostatečně množství volného prostoru nabízejí také zadní sedadla – ani nadprůměrně vzrostlí jedinci se nemusejí obávat, že by měli hlavu zabořenou v čalounění stropu nebo koleny proráželi sedačku před sebou.
Také dobře přístupný zavazadlový prostor nezklame - 525 litrů v základním uspořádání, respektive 1671 litrů představuje slušnou hodnotu. Dozadu si můžete přikoupit třetí řadu sedadel – ovšem jak to u SUV této velikosti bývá, vysloveně nouzových.
:. Zavazadlový prostor je dobře přístupný. foto: Novinky/Martin Žemlička
Tříramenný, sportovně působící volant používá Subaru i v jiných modelech; špatné je, že v Tribece je volant seřiditelný pouze v jedné ose. Centrální displej, třebaže dotykový, má zastaralou grafiku; množství zobrazovaných informací nicméně uspokojí každého.
Boxer a stálý pohon 4x4 - klasika od Subaru
Šestiválcový motor typu boxer s variabilním časováním sacích i výfukových ventilů má zdvihový objem 3,6 litru a nabídne 258 k (190 kW) a 350 Nm. Motor potěší typickým zvukem plochého motoru, kultivovaností i ochotou k vytáčení.
Nabízený výkon je i případě bezmála dvoutunového automobilu dostatečný, velkým negativem je ale spotřeba paliva – výrobce udává 11,6 litrů, ale tomu se nepřiblíží ani vítěz eko-rallye. V praxi počítejte tak se čtrnácti litry (pokud auto moc nepoženete), při větší frekvenci sešlapování plynového pedálu až na podlahu není problém až osmnáctilitrový odběr paliva. Turbodiesel je u tohoto typu auta nutností – v Evropě zcela určitě.
:. Interiér působí originálně díky tvarování středového panelu.foto: Novinky/Martin Žemlička
Problémová je i pouze pětistupňová automatická převodovka – šestý stupeň by snížil spotřebu v dálničních rychlostech. Přesné řízení kazí příliš účinný posilovač, takže řízení je kvůli tomu odtažité.
Naopak konkurenční výhodou oproti jiným SUV je permanentní pohon obou náprav – automobil sice jede stále na „všechna čtyři“ (což zvyšuje už beztak vysokou spotřebu), za zhoršených adhezních podmínek na silnici nebo mimo ni je ale stálý záběr čtyř kol podstatnou výhodou.
:. Tribeca působí zezadu kompaktním dojmem. Přední partie působí konzervativně. foto: Novinky/Martin Žemlička
Škoda chybějícího turbodieselu
Náklony v zatáčkách jsou u Tribecy přeci jen o něco výraznější než u konkurence, nabízený komfort je ale dostatečný a vytyčené stopy v zatáčce se auto drží zarputile. Tribeca navíc solidně maskuje reálnou rychlost.
Suma sumárum není Tribeca špatné SUV – problém je, že nabízí pouze pětistupňovou převodovku, a také apetit motoru je vzhledem k nabízeným výkonům abnormální. Jde sice o komfortní a prostorné auto, ale takových je na českém trhu dvanáct do tuctu. U Subaru je ale nutné vyzdvihnout stálý pohon 4x4, a také bohatou základní výbavu – 1 469 800 Kč stojí vrcholná, kompletně vybavená verze. U prémiové konkurence byste museli připlácet desítky tisíc korun.
:. Subaru Tribeca se nabízí s jediným motoremfoto: Novinky/Martin Žemlička
ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE | |
---|---|
Motor: | 3630 ccm, šestiválec, zážehový |
Max. výkon: | 190 kW (258 k) při 6000 ot./min. |
Max. točivý moment: | 350 Nm při 4000 ot./min. |
0 - 100 km/h: | 8,9 s |
Nejvyšší rychlost: | 209 km/h |
Kombinovaná spotřeba: | 11,6 l/100 km |
Pohotovostní hmotnost: | 1890 kg |
Poháněná náprava: | 4x4 |
Cena základní verze: | 1 249 800 Kč |