Článek
Nová generace Audi A6 dorazila na trh s pestrou nabídkou pohonných jednotek, včetně plně elektrické verze, která po drobných zmatcích kolem názvu nese označení e-tron. Plně elektrickou Audi A6 už jsme přitom otestovali ve vlajkovém provedení S6, nyní tak přišel čas na klasický spalovací model, který jsme si vyzkoušeli naopak se základní motorizací.
I tentokrát jsme dostali k testu praktičtější verzi kombi, tradičně označovanou Avant. Rozdíl mezi plně elektrickou a spalovací verzí je dobře patrný již na první pohled, ostatně každá verze stojí na jiné platformě. Spalovací má sice kratší rozvor, celkově je však s délkou 4999 mm o 71 mm delší.
Po stránce designu je pak zásadně odlišná příď. Zatímco A6 e-tron má uzavřenou masku a dělené světlomety, spalovací model má modernější provedení masky Singleframe, kterou po stranách lemují výrazné nasávací otvory. Hlavní světlomety nejsou dělené, denní svícení je totiž integrované do jejich horní části.
I zde si přitom posádka může vybrat světelný podpis z několika nabízených motivů. LED světla mají tradičně skvělý výkon, sofistikovanější příplatkové verze ale umí vedle stínování okolního provozu také promítat na silnici různé symboly, včetně upozornění na jízdní pruhy či riziko náledí.
Z profilu je design spalovací A6 sympaticky jednoduchý, čemuž napomáhají i zapuštěné kliky, a díky subtilnější zádi působí elegantněji. Standardem jsou 18palcová litá kola, testovaný kus ale dostal 20palcová, která ladila s elegantním modrým lakem. Zadní OLED světla jsou dělená a opět nabízí různé animace; v nárazníku pak vidíme poctivou koncovku výfuku.

