Článek
Nová generace populárního modelu Audi A6 je v nové generaci dostupná se spalovacím i elektrickým pohonným ústrojím, které po zmatcích kolem značení nově symbolizuje plaketka e-tron. Do prvního testu jsme přitom dostali nejsilnějšího zástupce elektrické modelové řady s písmenkem S ve znaku.
Dynamičtější model se od svých konvenčních sourozenců odlišuje například tvarováním nárazníků a některými dekory, standardně nabízí vzduchový sportovní podvozek, bohatší výbavu a řadu úprav, které by měly řidičům přinést sportovní zážitek z jízdy. S ohledem na zrušení vývoje elektrického modelu RS přitom S6 e-tron zůstane vrcholem bateriové řady.
Ladný praktik
Samotná nová generace Audi A6 e-tron přitom na první pohled zaujme výraznou maskou s dělenými světly, jejichž motiv lze sice různě měnit, přesto na nás působila až zbytečně asijsky. Z profilu je vůz elegantně uhlazený a k lepší aerodynamice si pomáhá částečně zapuštěnými klikami i sympaticky čistou zádí s naznačeným difuzorem a zakrytým podvozkem.
Po přesunutí do kabiny zaujme především nový panel vystupující z palubní desky, spojující 11,9palcový přístrojový štít Virtual Cockpit a 14,5palcový displej infotainmentu. Panel je lehce prohnutý, díky čemuž je infotainment natočen k řidiči, a oba displeje nabízí moderní, rychlou a přehlednou grafiku.
Praktickým doplňkem je i head-up displej s rozšířenou realitou, promítající informace přímo do zorného pole, a opomenout nelze ani volitelný 10,9palcový displej umístěný před spolujezdcem. Ten je určený především k jeho zábavě i různým nastavením a při jízdě je pro řidiče skrytý.
Klasických fyzických tlačítek je v kabině naprosté minimum, Audi místo toho sází především na dotykové plošky, a to bohužel i na ramenech šišatého sportovního volantu, který má ale velmi příjemný průměr věnce a dobře se drží.
Důraz na dotek
Poněkud nevšední je i panel dotykových tlačítek ve dveřích řidiče, sdružující ovládání světel, zrcátek a dalších funkcí, což vyžaduje delší přivykání. Ostatně to platí pro celé uspořádání kokpitu, ve kterém jsme se nemohli zbavit dojmu, že nám svým uspořádáním v minulé generaci A6 vyhovoval zkrátka o trochu víc. Řidiče totiž příjemně obklopil, působil přehledněji a pocitově možná i lehce robustněji. Chápeme však, že Audi musí jít s dobou.
Například po stránce kvality zpracování a volby materiálů však automobilka stále drží svou stabilní úroveň a ve výsledku si tak nemáme příliš na co stěžovat. Velmi příjemná je také pozice za volantem a celkově nám vyhovovala i přední sportovní sedadla s dostatečnými možnostmi nastavení, masáží, vyhříváním i ventilací.
Cestující na zadní lavici budou mít dostatek místa, což platí pro oblast kolenou i hlavy, kde kombík těží z prodloužené linie střechy. Při délce 4982 milimetrů však není velikost kufru oslnivá, ačkoliv 502 litrů bude pro běžné rodinné potřeby jistě stačit. Po sklopení zadních opěradel, dělených v poměru 40 : 20 : 40 pak objem vzroste na 1422 litrů.
Příjemným benefitem je schránka pod podlahou kufru, která pobere například nabíjecí kabely, přední frunk o objemu 27 litrů a působivá je také schopnost utáhnout vlek o hmotnosti až 2,1 tuny.
Tichý let
Ostatně výkonu má Audi S6 Avant e-tron na rozdávání, kdy na všechna kola putuje 370 kW, respektive krátkodobě při použití funkce Launch Control až 405 kW. Zrychlení z nuly na 100 km/h tak ostrý elektrický kombík zvládne za oslnivých 3,9 sekundy a maximální rychlost dosahuje 240 kilometrů v hodině.
Ani zde nechybí pohon všech kol quattro, řešený synchronním elektromotorem na zadní nápravě a asynchronním elektromotorem na nápravě přední. Chytrá elektronika přitom výkon rozděluje mezi nápravami s důrazem na přilnavost i jízdní vlastnosti, za vhodných podmínek ale není problém se s vozem na výjezdu ze zatáčky lehce sklouznout.
Jak už přitom parametry napovídají, S6 e-tron je po dynamické stránce skutečně působivým vozem. Tradičně bleskurychlé zrychlení elektromobilů zvládá nejen v nízkých, ale také ve vysokých rychlostech. Najíždění na dálnici, předjíždění ani cestování po německých dálnicích tak není nikterak nepříjemné, ba naopak.
V duchu tradic totiž S6 působí i ve vyšších rychlostech sebejistě i komfortně a kvalitní odhlučnění skvěle izoluje posádku od vnějšího hluku. Při sportovní jízdě navíc řidič ocení i nízko položené těžiště díky baterii v podlaze a kvalitu vzduchového podvozku.
Komfortně jistý
Ten je i ve standardním nastavení lehce tužší, přesto byl vůz většinu času komfortní i na příplatkových 21palcových kolech, obutých do pneumatik s rozměrem 245/40. Ve sportovním jízdním režimu se navíc podvozek ještě víc přiblíží asfaltu a dál tak zlepšuje aerodynamiku, naopak před sjezdem z kvalitního asfaltu si ho lze lehce zvýšit.
Ovšem zatímco výkon dává Audi S6 e-tron posádce takřka zadarmo, slibovaný dojezd 630 kilometrů na jedno nabití si řidič bude muset zasloužit. Průměrné hodnotě 16,76 kWh/100 kilometrů jsme se přiblížili jen vzácně, běžně se hodnota pohybovala spíš okolo 20 až 21,5 kWh/100 km. A to jsme ani nepokoušeli německé dálniční tempo.

Audi S6 Avant e-tron je spíše sprinterem než dálkařem. Ve své disciplíně ale vyniká a nabízí i praktičnost pro celou rodinu.
Výhodou modelu S6 e-tron je však moderní platforma PPE s 800V architekturou, která podporuje rychlonabíjení při výkonu až 270 kW, díky němuž lze baterii dobít z 10 na 80 procent již za cca 21 minut. Už po 10 minutách dobíjení však dojezd může povyrůst až o 265 kilometrů.
Oslnivá, ale…
Nová Audi S6 Avant e-tron je tak skutečně rychlým, pohodlným, prostorným a moderním strojem, u kterého už ani dojezd nemusí představovat zásadní problémy. Za nás ale rychlé prémiové kombíky, stavěné pro dlouhé dálniční přesuny, stále dávají větší smysl se spalovacími motory. Klasická A6 přitom stále nabízí i vznětový šestiválec.
Druhou zásadní otázkou pak může být cena, startující od 2,6 milionu korun. Elektrickou A6 Avant e-tron kombi o výkonu 315 kW lze totiž pořídit o bezmála půl milionu korun levněji, zatímco maratonská verze e-tron Performance s výkonem 270 kW a slibovaným dojezdem 713 kilometrů začíná lehce nad hranicí dvou milionů.
| Audi S6 Avant e-tron | |
|---|---|
| Pohon: | 2× elektromotor |
| Nejvyšší výkon / točivý moment: | 370 kW (503 k) / 855 Nm |
| 0–100 km/h: | 3,9 s |
| Nejvyšší rychlost: | 240 km/h |
| Kombinovaná spotřeba dle WLTP: | 16,76 kWh/100 km |
| Dojezd v kombinovaném režimu na jedno nabití dle WLTP: | 630 km |
| Baterie: | 100 kWh |
| Délka × šířka × výška: | 4928 × 1923 × 1504 mm |
| Pohotovostní/maximální hmotnost: | 2434/2880 kg |
| Základní objem zavazadelníku: | 502/1422 l |
| Základní cena modelu: | 2 618 900 Kč |
| Cena testovaného vozu: | 3 203 200 Kč |












