Článek
Cenovkou se pochopitelně snaží zaujmout i všichni hlavní (nejen) japonští konkurenti – tedy Suzuki, Yamaha a Kawasaki. Honda CBR500R se konkurenty snaží přebít vzhledem.
Designeři logicky využívají co nejvíc z tvarů větších a rychlejších sourozenců řady CBR.

Honda CBR500R
Marketingoví specialisté značky připomínají, že dvouválcové pětistovky Honda patří po desetiletí mezi nejpopulárnější stroje začínajících jezdců.
Nabízejí kompilaci dobrých vlastností. Mezi nimi nechybí spolehlivost, ovladatelnost a nízké servisní náklady. Není důvod, proč by tomu tentokrát mělo být jinak.

Honda CBR500R
Motor bez vibrací
Dvouválcovou koncepci motoru u nové Hondy CBR500R konstruktéři zachovali. Agregát s objemem 471 ccm využívá osmi ventilů a rozvodu s dvěma vačkami. Výkonem je přesně na hranici kategorie řidičského oprávnění A2 – nabízí 35 kW neboli 48 koní při 8500 ot./min.
Než se na motorce vydáte na delší cestu vysokou rychlostí (kolem 160 km/h), skoro se vám nebude chtít věřit, že jezdíte na dvouválci. Ano, motorka je úzká, ale kde jsou typické vibrace? Dostavují se až někde kolem 6000 otáček. Pak brní ruce i zadek. Spotřeba se v testu ustálila na hodnotě 5,6 l/100 km.

Honda CBR500R
Jezdecká pozice je cestovnější, než byste podle vzhledu čekali. CBR500R totiž pochopitelně s výkonem necelých padesáti koní žádným okruhovým náčiním není. I přes svůj ostře sportovní vzhled je to především univerzální, nezáludná a dobře dostupná motorka.

Honda CBR500R
S ohledem na cenovku nemůže překvapit chybějící nastavování páček. Nejde sice o výrazně nákladnější položku, ale pokud stavíte motorku se záměrem nabídnout co nejnižší cenu, šetříte principiálně. Zvykat si budete i na ovládání blinkrů. Konstruktéři jejich přepínač umístili až pod klakson, takže čas od času odbočování zahájíte troubením.
Perfektní převodovka
Co naopak hledat nikdy nebudete, je neutrál. Šestistupňová převodovka, která vychází z větší šestistovky, je totiž naprosto precizně přesná.
Závidět mohou nejen američtí a evropští konkurenti – svou přesností strčí do kapsy i většinu japonských soupeřů. Proti tomu brzdy vyžadují větší ovládací sílu. ABS máte v základu. Vypnout nejde.
Úzce stavěný stroj se i na poměrně měkkém podvozku vodí naprosto samozřejmě, žádné nepřístojnosti nebo vlnění nečekejte.

Honda CBR500R
Až vám začne chybět výkon, bude to nejspíš známka toho, že jste motorku z kategorie „pro začátečníky“ už zvládli a je čas poohlédnout se po něčem silnějším. Po zkušenostech získaných na CBR500R si troufáme odhadnout, že zůstanete věrni značce.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
---|---|
Motor: | 471 ccm, R2, čtyřtakt, chlazený kapalinou |
Max. výkon: | 48 koní při 8500 ot. / min. |
Max. točivý moment: | 43 Nm / 7000 za min. |
0 - 100 km/h: | výrobce neudává |
Kapacita nádrže: | 15,7 l |
Hmotnost: | 194 kg |
Pohon: | řetězem |
Cena: | 154 900 Kč |