Článek
Studie R26 je předzvěstí finální podoby formule od Audi. Naznačuje design připravovaného závodního vozu, který bude představen v lednu.
Vůz se řídí stejnou designovou filozofií jako nedávno uvedený Concept C. Má tedy „minimalistickou grafiku, definovanou přesnými geometrickými řezy, které se bezproblémově integrují s geometrií závodního vozu,“ jak uvádí automobilka.
Spojuje je poutavé barevné schéma, v němž tradiční šedostříbrná barva německých závodních aut přechází do karbonově černé zadní části. Přechodová oblast je zdobena červenou až oranžovou barvou Audi, kterou lze nalézt také na sání, zadním křídle nebo logu.
Formule 1 je pro Audi „strategickou vlajkovou lodí“. Závodní série má v roce 2024 více než 820 milionů fanoušků po celém světě a přibližně 1,6 miliardy diváků sleduje závody v televizi.
Audi vyvíjí pohonnou jednotku vozu od jara 2022. Dle pravidel se skládá z přeplňovaného motoru V6 o objemu 1,6 litru, systému rekuperace energie, generátorové jednotky elektromotoru a osmistupňové převodovky. To umožňuje vozu dosáhnout kombinovaného výkonu přibližně 1 006 koní (750 kW / 1 020 k).
Pro vstup do Formule 1 získala Audi na začátku letošního roku celou švýcarskou skupinu Sauber, čímž vytvořila podmínky pro zapojení katarského státního investičního fondu jako investora.
V čele projektu Audi F1 stojí dva zkušení manažeři Formule 1, bývalý šéf týmu Ferrari Mattia Binotto a Jonathan Wheatley, kteří jsou přímo podřízeni generálnímu řediteli Audi Gernotu Döllnerovi. Pokud jde o jezdce, tým se spoléhá na zkušeného Nica Hülkenberga a mladého Brazilce Gabriela Bortoleta.
Nový tým se po lednovém debutu vydá na testovací jízdy ve Španělsku. Další testy jsou plánovány v Bahrajnu v únoru, zatímco závodní debut se uskuteční v Melbourne příští rok v březnu.







