Článek
Audi pracovalo na elektrické RS6 e-tron, která by korunovala nabídku modelu A6 e-tron. Tento projekt je však podle britského webu Top Gear, který se odkazuje na zdroje z automobilky, definitivně zrušen.
Důvodem není technická neschopnost vyrobit dostatečně výkonný vůz, Audi již nabízí model RS e-tron GT Performance s výkonem 680 kW a akcelerací na 100 km/h za 2,5 sekundy. Problémem je prostě nedostatečná poptávka.
Vrcholem elektrické řady A6 e-tron tak zůstává současné S6 e-tron s výkonem 370 kW a samozřejmým pohonem quattro a zrychlením na 100 km/h za 3,9 sekundy. Věrní fanoušci RS6 podle zdrojů z Audi neprojevili dostatečný zájem o elektrický superkombík s výkonem na úrovni Tesly Model S Plaid nebo Lucidu Air Sapphire.
Značka však RS6 úplně nezahazuje. Audi totiž paralelně nabízí dvě různá vozidla se jménem A6 - elektrický A6 e-tron na dedikované platformě a konvenční A6 s benzínovými, dieselovými a hybridními motory. Právě tradiční verze má dostat agresivní RS úpravu s rozšířenými blatníky a oválnými koncovkami výfuku.
Nové RS6 by si mohlo zachovat motor V8, možná ovšem s nějakou formou hybridu, kdežto dosavadní RS6 nabízí pouze mild-hybridní technologii/elektrifikaci. Nástupce RS4, který však bude mít označení RS5, nejspíš dostane twin-turbo V6 s plug-in hybridem navíc.