Hlavní obsah

Atraktivní Seat Ibiza FR

Právo, Jaroslav Šimek

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Na prosincovém autosalonu v italské Boloni představila automobilka SEAT velmi atraktivní model Ibiza FR (Formula Racing). Srdcem tohoto sportovce je přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.8 20VT o výkonu 110 kW/150 k. Z Ibizy FR dělá nejvýkonnější a nejdynamičtější sériově vyráběnou verzi modelové řady Ibiza.

Článek

Přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,8 l s pěti ventily na válec dokáže Ibizu FR rozjet na rychlost až 218 km/h. Ke sprintu z 0 na 100 km/h tento model potřebuje jen 8,4 s. Příjemné je, že tato skvělá dynamika není vykoupena nadměrnou žíznivostí výkonného agregátu: Ibiza FR si v průměru řekne jen o 6,1 l benzinu na 100 km jízdy.

Vysokému výkonu motoru a sportovnímu ladění celého vozu byl patřičně přizpůsoben podvozek - specialisté z Technického centra automobilky SEAT v Martorellu zvolili pro Ibizu FR tužší pružiny i tlumiče, použili přední stabilizátor většího průměru a upravili uchycení zadní nápravy.

Nová Ibiza FR se od svých sourozenců na první pohled odlišuje šestnáctipalcovými litými koly s dvojitými paprsky v titanové barvě. V tomto odstínu jsou vyvedeny i kryty zpětných zrcátek a stejně jsou probarvené také kryty koncových světel. Pozměněný přední nárazník má v dolní části velké nasávací otvory pro přívod vzduchu k motoru a brzdám zakryté originální mřížkou. Zdvojená chromovaná koncovka výfuku korunuje spolu s označením FR na B-sloupku karoserie atraktivní design tohoto modelu.

Sportovní ladění Ibizy FR je dobře patrné i z provedení interiéru. Palubní deska, středová konzole, výdechy ventilace, hlavice řadicí páky a madlo odkládací schránky jsou v metalickém provedení. Volant je obšitý perforovanou kůží s šedými stehy. Sedadla jsou čalouněná textilním materiálem v metalickém odstínu.

Své nejdravější modely odlišuje automobilka SEAT označením FR a Cupra. Jestliže sportovně laděným verzím FR jde vedle výkonů také o image a maximální výbavu, modely Cupra jsou skutečně nekompromisní dravci, při jejichž vývoji SEAT zúročil své zkušenosti z automobilových soutěží. Zatímco Ibiza Cupra se objeví v roce 2004, rodina FR modelů se už zanedlouho rozroste o modely Leon FR.

Reklama

Související články

Detroit: Premiéry šviháků bez střechy

První mezinárodní autosalón s akreditací Světové organizace výrobců automobilů (OICA) se od 10. do 19. ledna koná v Detroitu. North American International...

Hybridní Mitsubishi v Detroitu

Mitsubishi Motors přijíždí do Detroitu s patnácti modely, kterými chce zaujmout severoamerické publikum. Kromě sériových modelů však přiváží i dvě zajímavé...

Hummer H3T má tvář

Na autosalónu v Los Angeles se světové veřejnosti představil nástupce terénního vozu Hummer H2. Prozatím se jedná o studii, ale o sériové produkci H3T nikdo...

Volkswagen se v USA chlubí "scarabeem"

Automobilka Volskwagen přivezla do Detroitu kromě Conceptu R, který se představil již ve Frankfurtu, i studii označenou písmenem T. Jedná se o křížence...

Skřítek Vozem roku 2004

Titul evropský Vůz roku 2004 už zná svého držitele. Je jím Fiat Panda druhé generace.

Uhlazený supersporťák oslnil Detroit

Korejská automobilka Hyundai představila na právě probíhajícím mezinárodním autosalonu v Detroitu horkou supersportovní novinku s téměř "kódovým" označením...

Renault jde na trh s Dacií za 160 000 korun

Francouzská automobilka Renault, která převzala v roce 1999 rumunskou značku Dacia, chce koncem roku uvést na trh ve střední a východní Evropě, včetně České...

Výběr článků

Načítám