Hlavní obsah

Alfa Romeo uvádí Crosswagon a Sportwagon Q4

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

PRAHA

Na počátku února byl v České republice zahájen prodej dvou čtyřkolek od Alfy Romeo. Oba vozy, Crosswagon Q4 a Sportwagon Q4, vychází s kombíku 156. Obě novinky na trhu jsou však patřičně upraveny, aby se mohly pustit do boje s početnou smečkou konkurentů.

Foto: Stanislava Dvořáková

Pohled na nově upravené prostředí chaty Hvězda na Andrlově chlumu.

Článek

"Oba modely v sobě spojují vlastnosti terénních vozů a vozů typu SUV s jízdním komfortem běžného sedanu a mimořádně flexibilním vnitřním uspořádáním typickým pro běžné kombi verze," popsala novinky Petra Vaňková z Fiat ČR.

Vozy budou mít stejnou pohonnou jednotku - řadový čtyřválec 1,9 JTD 16v MultiJet s výkonem 110 kW při 4000 otáčkách za minutu a maximálním točivým momentem 305 Nm při 2000 otáčkách za minutu. "Nový turbodiesel prodělal celou řadu změn, jejichž hlavním účelem bylo zvýšit výkon a točivý moment při nižších otáčkách, snížit hladinu hluku a eliminovat vibrace," uvedla Vaňková.

Vozy jsou vybaveny stálým pohonem všech čtyř kol, který využívá tří diferenciálů (včetně samosvorného centrálního diferenciálu typu Torsen C) k přenosu točivého momentu na obě nápravy. Samosvorný diferenciál typu Torsen C zajišťuje optimální přenos točivé síly. Při zrychlení dokáže nasměrovat až 80 % točivého momentu na zadní kola, čímž předchází případnému přetáčení. Na druhé straně, pokud čidla zaznamenají nebezpečí přetáčivosti, dokáže centrální diferenciál omezit přenos na pouhých 40 %, a tak zajistit lepší boční záběr zadních kol.

Sportwagon Q4 je vozem se sportovním charakterem, zatímco předností Crosswagonu Q4 je jeho všestranost ve ztíženém terénu. U obou vozů byl vylepšen i brzdový systém. Přední kotouče mají průměr 330 mm a jsou chlazené vzduchem.

Samozřejmostí je systém ABS a elektronický rozdělovač brzdné síly EBD. O stabilitu vozu se stará Alfou Romeo vyvinutá odboba ESP nazvaná VDC (Vehicle Dynamic Control - kontrola dynamické stability vozu). Součástí systému VDC je ASR (Anti Slip Regulation - regulace prokluzu), který přenáší točivý moment na to kolo, která má v daném okamžiku lepší záběr.

Oficiální ceník
Alfa Sportwagon Q4 Progression1 029 000,-
Alfa Sportwagon Q4 Distinctive1 049 000,-
Alfa Crosswagon Q4 Progression1 129 000,-
Alfa Crosswagon Q4 Distinctive1 149 000,-

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám