Hlavní obsah

Alfa Romeo ukázala svůj první elektromobil. Milano ale může mít i spalovací motor

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nejmenším modelem v portfoliu Alfy Romeo je kompaktní crossover Milano. Italská automobilka uvedla novinku s elektrickým i hybridním pohonem.

Foto: Alfa Romeo

Alfa Romeo Milano

Článek

Prémiová značka koncernu Stellantis našla ve své nabídce místo pod sedanem Giulia a dvojicí SUV Stelvio a Tonale. Jde pro Alfu poprvé o blízkého příbuzného dalších modelů Stellantisu, jako jsou Opel Mokka, Fiat 600, Peugeot 2008 a Jeep Avenger, které všechny využívají stejnou platformu CMP2.

Milano má nejnovější designový jazyk značky charakterizovaný složitými tvary a odvážnými detaily. Za vše mluví třeba maska chladiče, která má sice vnější tvar tradiční, logo značky ale vystupuje v neobvyklé formě. Alternativou je retro nápis.

Výrazné jsou blatníky, dvoubarevné lakování vůz opticky snižuje a zadní klika dveří je schovaná. Zajímavě řešena je záď, která připomíná vozy SUV-kupé.

S délkou 4170 mm, šířkou 1780 mm a výškou 1500 mm dokonale zapadá do evropského segmentu B-SUV.

Interiér je vybavený dvěma 10,25palcovými displeji. Specifickými prvky Alfy Romeo, jako je výrazná grafika, se snaží odlišit. Volitelný sportovní paket zahrnuje sedadla Sabelt čalouněná Alcantarou, zatímco ostatní výbavy nabízejí látkové čalounění spárované s koženým volantem.

Zavazadelník má 400litrovou kapacitu zavazadlového prostoru, doplněný je o praktický úložný prostor pro kabel pod kapotou varianty Ellettrica. Pokud jde o bezpečnostní prvky, Milano nabízí prvky ADAS úrovně 2, podobně jako jeho konkurenti.

Elektricky i hybridně

Milano nabídne elektrické verze Ellettrica a Ellettrica Veloce, ale také hybridní zvanou Ibrida. Milano Ellettrica Veloce představuje vrchol modelu, který je vybaven jediným elektromotorem o výkonu 177 kW, 240 k, stejně jako u chystaného Abarthu 600e a Lancie Ypsilon HF. Výkon je přenášen na přední nápravu, pomáhá jí mechanický samosvorný diferenciál Torsen.

Nastavení podvozku specifické pro Veloce se může pochlubit „nejpřímějším řízením v segmentu“ s převodem 14,6. Sportovní podvozek, snížený o 25 mm ve srovnání s ostatními modely Milano, je doplněn předními a zadními stabilizátory. Přední brzdy jsou navíc vybaveny většími kotouči o průměru 380 mm a čtyřpístkovými třmeny.

Verze Ellettrica základní úrovně produkuje výkon 115 kW, 156 koní s 54 kWh lithium-iontovou baterií, která nabízí dojezd 410 km podle WLTP a podporuje rychlosti nabíjení až 100 kW.

Spalovací motor ve verzi Ibrida dorazí v roce 2025 s přeplňovaným benzinovým motorem o objemu 1,2 litru s výkonem 100 kW, 136 k, napojeným na 48voltovou baterii. Elektromotor s výkonem 21 kW je integrovaný v šestistupňové dvouspojkové automatické převodovce. Výkon se bude přenášet na přední nebo všechna čtyři kola, podobně jako u chystaného Jeepu Avenger 4Xe.

Předprodej začne 11. dubna v Itálii, další trhy budou následovat. Základní cena má mířit pod 30 000 eur, tedy 760 tisíc korun.

Nástupci Alfy Romeo Stelvio a Giulia budou elektromobily

AutoMoto

Za volantem plug-in hybridní Alfy Romeo Tonale: Zaujme nejen dynamikou

Testy

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám