Nově zprovozněná dráha s nástupištěm uprostřed má tvar osmičky a lokomotiva se dvěma vagóny, které celkově pojmou 24 lidí, se po ní pohybuje rychlostí pouhých pět kilometrů v hodině.

Hornické muzeum Příbram, které někdejší vězeňský areál spravuje, chce do budoucna vybudovat i průjezd štolou. Ten by v zimě fungoval jako depo.

Delší než jinde

Na koleje v areálu Vojna se postavila akumulátorová důlní lokomotiva Metallist, pocházející z východního Německa. „Lokomotiva i vagónky jsou vlastně historickými exponáty, protože jejich stáří sahá do 70. let 20. století,“ upozornil ředitel muzea Josef Velfl.

Příbramské muzeum provozuje od konce 90. let vláček v Prokopské štole a od roku 2007 i mezi Ševčinským dolem a Vojtěšským dolem. Trať v památníku Vojna je ale nejdelší.