Hlavní obsah
Prázdný Karlův most v Praze. Foto: Profimedia.cz

Ztráty příjmů z mezinárodního turismu pětkrát překonaly světovou hospodářskou krizi

V prvním pololetí letošního roku došlo k meziročnímu propadu mezinárodních příjezdů turistů o 65 procent. V červnu pak dokonce o 93. Vyplývá to z nejnovějších dat Světové organizace cestovního ruchu (UNWTO). Pokles poptávky se promítl do ztrát z mezinárodního turismu, které dosáhly 460 miliard dolarů, což je pětkrát více než během hospodářské krize v roce 2009, píše v tiskové zprávě agentura CzechTourism.

Prázdný Karlův most v Praze. Foto: Profimedia.cz
Ztráty příjmů z mezinárodního turismu pětkrát překonaly světovou hospodářskou krizi

Nejvíce zasaženými regiony byly Asie a Tichomoří, protože jako první pocítily dopady koronaviru na cestovní ruch. Počet turistů během půl roku poklesl o 72 procent. Následovala Evropa s 66 procenty.

Podle UNWTO bude návrat na úroveň loňského roku, pokud jde o příjezdy turistů, trvat zhruba 2,5 až 3 roky. A to i v případě, že v příštím roce dojde k postupnému oživování turismu, bude dostupná vakcína na covid-19 a lidé budou mít opět větší důvěru k cestování.

Velký propad i v Česku

Podle agentury CzechTourism se návštěvnost českých hotelů, penzionů a kempů zahraničními hosty propadla v prvním pololetí o téměř 70 procent. V létě pak poptávku oživili tuzemští hosté.

„Podle poslední analýzy Asociace hotelů a restaurací je nyní v Praze zavřeno 10 procent hotelů a dalších 47 procent hoteliérů uvažuje, že zavře do konce roku. To je hrozivé číslo,“ uvedl ředitel agentury CzechTourism Jan Herget.

Česká centrála cestovního ruchu chystá na sousedních trzích spustit kampaň k přilákání turistů na tuzemské hory, na advent a do lázní. Česká republika je však aktuálně jednou z nejvíce postižených zemí koronavirem v Evropě. Na semaforu rizik proto svítí pro mnoho okolních států červeně a jejich obyvatelům se doporučuje do České republiky necestovat.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků