Hlavní obsah
K zamilovaným místům patří na jihu Čech i zámek Červená Lhota. Foto: Pavel Orholz, Právo

Jako zamilovaný a dlouhodobý vztah by měly vypadat návštěvy turistů Jihočeského kraje. Romantická místa jako zámek Hluboká nad Vltavou, Červená Lhota, Kratochvíle i další památky a turisticky vyhlášená místa si prý návštěvníci zamilují a pak se tam mnohokrát vracejí. Takto chce propagovat svůj region Jihočeská centrála cestovního ruchu (JCCR).

K zamilovaným místům patří na jihu Čech i zámek Červená Lhota. Foto: Pavel Orholz, Právo
Jižní Čechy lákají turisty na lásku

„Pokud někdo řekne: ‚Miluji jižní Čechy‘, nebo: ‚Do jižních Čech jsem se zamiloval,‘ určitě to není fráze ani klišé. Mít rád či milovat region, místo, oblast, kde je mi dobře a kde se mi líbí, na které mám hezké vzpomínky a kam se rád vracím, je zcela normální. Proto jsme se rozhodli stávající úspěšné a prověřené marketingové téma Jižní Čechy pohodové významově posunout od pohody až k opravdové lásce,“ je přesvědčený Jaromír Polášek, ředitel JCCR.

Opětovné návraty zamilovaných turistů do jižních Čech prý dokládají i statistiky. „Vrací se turisté z různých částí České republiky, zejména z Prahy a středních Čech, i cizinci. Například ve třetím čtvrtletí letošního roku činil počet přespání v regionu téměř 2,3 milionu, což Jihočeský kraj zařadilo v četnosti noclehů na druhé místo za hlavní město Prahu,“ pochvaluje si Polášek.

Nově se zamilované téma stane součástí aktualizované koncepce JCCR v oblasti propagace, rozvoje a podpory příjezdového cestovního ruchu. Tu chce centrála podle Poláška řešit v horizontu let 2021–2030, tak aby byly časovány v souladu s koncepcí České republiky, která bude zpracována právě pro zmíněné období. „Budovat souběžnou kolej vedle hlavní trasy je nesmyslné a samozřejmě i ekonomicky nevýhodné,“ míní Polášek.

Výnosy zpět do podpory

Konstatoval, že centrála se zaměřuje v současné době i na konkrétní dílčí cíle a novinky. Mezi ně patří například také novela zákona o ubytovacím, rekreačním a lázeňském poplatku. JCCR se tak setkává pravidelně s podnikateli, hoteliéry, zástupci měst a obcí nebo s manažery destinačních managementů.

„Pro cestovní ruch je velmi dobrou zprávou, že České Budějovice a Český Krumlov již avizovaly výběr ubytovacích poplatků, jejich postupný nárůst a záměr část takto získaných prostředků investovat do destinačních managementů jednotlivých turistických oblastí, tedy reinvestovat významný podíl těchto výnosů zpět do podpory a rozvoje turismu v jihočeském regionu,“ doplnil Polášek.


yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků