Hlavní obsah

Hongkong má nejdražší nákupní ulici na světě, Praha je na 27. místě

Novinky, lap

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Luxusní třída Causeway Bay v Hongkongu sesadila newyorskou Pátou avenue z pozice nejdražší nákupní ulice na světě, která se na vrcholu držela 11 let. Ulice Na Příkopě a Václavské náměstí v Praze obsadily 27. místo, oproti minulému roku "zdražily" - stouply o jednu příčku. Vychází to ze studie Hlavní nákupní ulice světa, kterou zpracovala společnost Cushman & Wakefield.

Foto: Profimedia.cz

V Hongkongu vyvolal rostoucí zájem o pronájmy na ulici Causeway Bay zvýšení nájemného o 35 procent na 22 307 eur (567 713 Kč) za metr čtvereční ročně.

Článek

Přitažlivost nejlepších nákupních destinací podle studie stále roste. Neohrožuje ji ani zpomalení globální ekonomiky, ani trvající nejistota.

Nájemné v nejdražší pražské lokalitě, ulici Na Příkopě a na Václavském náměstí, se drží stabilní. Ale v Hongkongu vyvolalo rostoucí zájem o pronájmy na ulici Causeway Bay zvýšení nájemného o 35 procent na 22 307 eur (567 713 Kč) za metr čtvereční ročně.

Newyorská Pátá avenue vychází na 21 204 eur (539 642 Kč) za metr čtvereční ročně. Pražská nejdražší lokalita Na Příkopě a Václavské náměstí má nájem o dva tisíce dražší než loni, minulý rok platili nájemníci 2100 eur (53 445 Kč) za metr čtvereční ročně. V roce 2011 byla osmadvacátá s nájemným 2040 eur (51 918 Kč) za metr čtvereční ročně.

Centrální pěší zónu v Praze tvoří tzv. zlatý trojúhelník mezi Náměstím republiky, Národním muzeem a Národní třídou. Dále sem patří Pařížská ulice zaměřená na luxus.

Foto: Profimedia.cz

„Pražská centrální pěší zóna má rozlohu více než 150 000 metrů čtverečních, přičemž jde o největší nákupní zónu České republiky. Na rozdíl od některých jiných měst ji měla Praha vždy přesně určenou, a to je významné plus. Další výhodou pražských obchodů je otevírací doba 365 dnů v roce. Například v Rakousku nebo Německu to nepovolují místní předpisy,“ říká Jan Kotrbáček, vedoucí maloobchodního oddělení společnosti Cushman & Wakefield v Praze.

Střední Evropa

„Praha se soustavně umisťuje v první desítce nejoblíbenějších turistických destinací v Evropě a v regionu s ní může soupeřit jedině Vídeň. Podle našich údajů úspěch maloobchodníků na hlavních nákupních ulicích závisí především na počtu zahraničních turistů,“ říká Michal Soták, vedoucí oddělení průzkumu trhu společnosti Cushman & Wakefield v České republice.

Do Prahy ročně přijíždí přibližně 3,8 miliónu zahraničních turistů, kdežto do Budapešti, druhého nejatraktivnějšího města střední Evropy, každý rok zavítá zhruba 2,6 miliónu turistů.

Nejdražší nákupní ulice světa roku 2012 (za každou zemi soutěží jedna lokalita)
20122011ZeměMěstoUliceKč/m2/rok
1.2.Hongkong (Čína)HongkongCauseway Bay567 713
2.1.USANew YorkPátá avenue539 642
3.5.FranciePařížAv. des Champs-Élysées243 633
4.3.JaponskoTokioGinza228 083
5.4.AustrálieSydneyPitt Street Mall205 560
6.6.Velká BritánieLondýnNew Bond Street202 123
7.8.ŠvýcarskoCurychBahnhofstrasse184 335
8.7.ItálieMilánoVia Montenapoleone178 150
9.9.Jižní KoreaSoulMyeongdong148 170
10.10.NěmeckoMnichovKaufingerstraße106 890
27.28.Česká rep.PrahaNa Příkopě/Václ. nám.53 445
41.40.MaďarskoBudapešťVáci utca27 486
43.41.PolskoVaršavaul. Chmielna25 959
57.54.SlovenskoBratislavaDowntown12 827
Zdroj: Cushman & Wakefield

Reklama

Výběr článků

Načítám