Hlavní obsah
 

Česká republika má nové turistické logo, používat se bude od ledna

Agentura CzechTourism představila ve čtvrtek nové turistické logo a vizuální styl, kterým bude Česko propagovat zvláště v zahraničí. Výběrové řízení vybralo nejlevnější nabídku grafického studia Marvil za 2,5 miliónu korun.

 
Česká republika má nové turistické logo, používat se bude od ledna

Do výběrového řízení se přihlásilo 12 grafických studií, do druhého kola se jich dostalo na základě předložených referencí jen šest. Nové logo se bude oficiálně v plné verzi používat od ledna 2013. Lidé se s ním setkají na turistických brožurkách, v reklamních spotech, na stránkách centrály a dalších propagačních předmětech.

Po uplynutí zákonných lhůt pro podání námitek začne vítěz tendru pracovat na všech dokumentech, aplikacích a on-line manuálu.

Návrh studia Marvil vybrali hodnotitelé jednoznačně. „Vítězný návrh vizuálního stylu naplnil naše očekávání. Obsahuje v sobě pozitivní emoce, je jedinečný a odlišný od ostatních destinačních značek. Koncept like navíc nabízí široké možnosti pro další využití zejména v online marketingu, kterému se chceme podle naší marketingové strategie věnovat stále více,“ uvedl generální ředitel agentury CzechTourism Rostislav Vondruška.

Foto: Archiv CzechTourism

Jazykové mutace loga

Foto: Archiv CzechTourism

Propagační materiály

Foto: Archiv CzechTourism

"Výhodou loga, které nepoužívá žádný obrazový symbol, je jeho nadčasovost, navíc není závislé na barevnosti. Vítězný vizuální styl také vytváří vhodný prostor pro práci s fotografií,“ uvedl prof. Rostislav Vaněk, vedoucí Ateliéru grafického designu a vizuální komunikace na VŠUP.

Foto: Archiv CzechTourism

Agentura používá logo s vlajkou více než deset let. Podle průzkumu turistické centrály si stále v zahraniční spojují Česko s východním blokem, jako šedivou a nudnou zemi. Agentura tak přichází s novým, hravým konceptem, který má představit Českou republiku jako zemi příběhů.

Stávající logo agentury CzechTourism

Foto: Archiv CzechTourism

Nové logo a celou koncepci hodnotila porota složená ze zástupců Ministerstva zahraničních věcí ČR, Akademie výtvarných umění, zahraniční experti a zástupci agentury CzechTourism.

Turisty mají nalákat příběhy, příroda a klenoty republiky.

Foto: Archiv CzechTourism

Foto: Archiv CzechTourism

Studio Marvil

Studio Marvil založili v roce 1995 Václav Sinevič a Pavel Zelenka, který je dodnes jeho kreativním ředitelem. Mezi jejich nejznámější realizace patří logotyp a vizuální styl Skupiny ČEZ, Lesů ČR a Burzy cenných papírů Praha nebo loňský redesing týdeníku Euro. Připravovali také návrh výstavy Cartier na Pražském hradě. Studio získalo několikrát ocenění v soutěžích Nejkrásnější kniha roku a Zlatý středník, roku 2010 navíc získalo mezinárodní cenu  - red dot design award.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků