Hlavní obsah

Česká republika má nové turistické logo, používat se bude od ledna

Novinky, Lucie Poštolková

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Agentura CzechTourism představila ve čtvrtek nové turistické logo a vizuální styl, kterým bude Česko propagovat zvláště v zahraničí. Výběrové řízení vybralo nejlevnější nabídku grafického studia Marvil za 2,5 miliónu korun.

BEZ KOMENTÁŘE: Prezentace nového loga Czechtourismu - Czech republike

 
Článek

Do výběrového řízení se přihlásilo 12 grafických studií, do druhého kola se jich dostalo na základě předložených referencí jen šest. Nové logo se bude oficiálně v plné verzi používat od ledna 2013. Lidé se s ním setkají na turistických brožurkách, v reklamních spotech, na stránkách centrály a dalších propagačních předmětech.

Po uplynutí zákonných lhůt pro podání námitek začne vítěz tendru pracovat na všech dokumentech, aplikacích a on-line manuálu.

Návrh studia Marvil vybrali hodnotitelé jednoznačně. „Vítězný návrh vizuálního stylu naplnil naše očekávání. Obsahuje v sobě pozitivní emoce, je jedinečný a odlišný od ostatních destinačních značek. Koncept like navíc nabízí široké možnosti pro další využití zejména v online marketingu, kterému se chceme podle naší marketingové strategie věnovat stále více,“ uvedl generální ředitel agentury CzechTourism Rostislav Vondruška.

Foto: Archiv CzechTourism
Foto: Archiv CzechTourism

Jazykové mutace loga

Foto: Archiv CzechTourism

Propagační materiály

"Výhodou loga, které nepoužívá žádný obrazový symbol, je jeho nadčasovost, navíc není závislé na barevnosti. Vítězný vizuální styl také vytváří vhodný prostor pro práci s fotografií,“ uvedl prof. Rostislav Vaněk, vedoucí Ateliéru grafického designu a vizuální komunikace na VŠUP.

Foto: Archiv CzechTourism

Agentura používá logo s vlajkou více než deset let. Podle průzkumu turistické centrály si stále v zahraniční spojují Česko s východním blokem, jako šedivou a nudnou zemi. Agentura tak přichází s novým, hravým konceptem, který má představit Českou republiku jako zemi příběhů.

Foto: Archiv CzechTourism

Stávající logo agentury CzechTourism

Nové logo a celou koncepci hodnotila porota složená ze zástupců Ministerstva zahraničních věcí ČR, Akademie výtvarných umění, zahraniční experti a zástupci agentury CzechTourism.

Foto: Archiv CzechTourism

Turisty mají nalákat příběhy, příroda a klenoty republiky.

Foto: Archiv CzechTourism

Studio Marvil

Studio Marvil založili v roce 1995 Václav Sinevič a Pavel Zelenka, který je dodnes jeho kreativním ředitelem. Mezi jejich nejznámější realizace patří logotyp a vizuální styl Skupiny ČEZ, Lesů ČR a Burzy cenných papírů Praha nebo loňský redesing týdeníku Euro. Připravovali také návrh výstavy Cartier na Pražském hradě. Studio získalo několikrát ocenění v soutěžích Nejkrásnější kniha roku a Zlatý středník, roku 2010 navíc získalo mezinárodní cenu  - red dot design award.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám