Hlavní obsah

Češi se letos vraceli do Turecka. Popularitou dohání Řecko

Novinky, mšv

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Turecko patřilo letos k nejrychleji rostoucím destinacím. Vyplývá to z údajů cestovních kanceláří Fischer a EXIM tours. Popularita země mezi Čechy neustále narůstá a dotahuje se i na oblíbené Řecko.

Foto: Profimedia.cz

Turecké letovisko Alanya (ilustrační foto)

Článek

Turecko bylo letošním skokanem u CK EXIM tours. Zatímco před dvěma lety se zájezdy do země prodávaly prakticky jen na poslední chvíli, letos se dá hovořit o boomu. Prodeje first minute zájezdů se od roku 2016 zvedly z 32 na 42 procent z celkových prodejů. „Češi v Turecku oceňují kvalitní služby, výbornou kuchyni, ale i možnost poznávání a nakupování,“ uvedla výkonná ředitelka cestovní kanceláře Romana Slížková s tím, že největší zájem byl tradičně o Tureckou riviéru.

Rostoucí trend potvrzuje tiskový mluvčí CK Fischer Jan Bezděk. Přestože pro CK bylo nejsilnější destinací Řecko, v předprodejích na léto 2019 je s ním Turecko už na stejné úrovni coby nejprodávanější země.

Další příčky patřily například Egyptu, Tunisku nebo Španělsku, kde se ale podle oficiálních údajů země snížil v červenci počet turistů o 4,9 procenta. Z hlediska českých cestovních kanceláří to ale nemělo vliv. „Španělsko zůstalo letos na stejných číslech jako loni a byla to znovu druhá nejlépe prodávaná destinace,“ komentoval situaci Bezděk. [celá zpráva]

Na Vánoce raději u moře

Češi ale čím dál raději tráví dovolenou u moře také během zimy, a zejména o vánočních svátcích a silvestru. „K nejdostupnějším destinacím patří Egypt, následován Kapverdskými ostrovy, Spojenými arabskými emiráty (Dubaj), Senegalem nebo Thajskem,“ uvedla CK EXIM tours v tiskové zprávě. Nejnavštěvovanější je ale Karibik, ať už Kuba, Dominikánská republika či Panama, hitem posledních dvou let je africký Zanzibar.

Podle Bezděka u Čechů narůstá obliba zemí Perského zálivu. Vedle SAE to je zejména Omán. „Ten letos roste vůbec nejvíc. Velký potenciál má také Katar, který je letošní novinkou a prodává se velmi dobře,“ doplňuje.

Dovolené u moře se podle oslovených cestovních kanceláří prodávají mnohem lépe než lyžařské zájezdy. Jednak je to tím, že mnoho Čechů vyráží na hory po vlastní ose, ale také z důvodů omezeného místa. „V posledních letech je pravidlem, že máme víc klientů v teple u moře než na horách. Dané je to i tím, že v alpských střediscích je na Vánoce kapacita omezenější kvůli domácí klientele,“ dodal Bezděk.

Může se vám hodit na službě Firmy.cz:

Reklama

Výběr článků

Načítám