Rostoucí zájem potvrzují i letošní statistiky. Za sedm měsíců pražské letiště odbavilo na „čínských” linkách více než 108 000 cestujících, což je meziročně o šest procent více. Celkem na těchto spojích cestovalo od zavedení přímého spojení před třemi lety přes 400 000 pasažérů.

Podle Pacvoně však létání mezi Prahou a Čínou stále ani zdaleka nevyužilo celý svůj potenciál. Dalších 100 000 lidí z Číny totiž loni cestovalo do Prahy s přestupem. Letiště proto chce své spojení s Čínou dále posilovat, prioritou je aktuálně Hongkong.

Prvním pravidelným spojem mezi Prahou a Čínou byla od září 2015 linka společnosti Hainan Airlines do Pekingu. O rok později přibyly do letového řádu také linka China Eastern Airlines do Šanghaje, která na některých spojích počítá s mezipřistáním v Si-anu, a dále linka do Čcheng-tu od Sichuan Airlines. Celkem jde o devět letů v obou směrech týdně.

Víc lidí do Jižní Korey

Ještě více cestujících v rámci regionu létá mezi Prahou a jihokorejským Soulem. Loni na této trase cestovalo více než 200 000 lidí, meziročně asi o 6,5 procenta více. Přímé linky na trase provozují ČSA a Korean Air. Korejský dopravce navíc na své lince od 29. října nasadí obří Boeing 787 Dreamliner. [celá zpráva]

Pražské letiště chce v tomto regionu svůj provoz dále rozšiřovat. Vedle Hongkongu proto usiluje o pravidelné spojení do Dillí, Bangkoku či Hanoje.

Letiště Praha odbavilo v prvním pololetí více než 7,43 miliónu cestujících, meziročně o deset procent více. Letiště tak zatím naplňuje prognózy z počátku roku, podle kterých by za celý rok mělo odbavit rekordních 17 miliónů cestujících.