Americký New York figuroval v loňském roce v celkem 68 miliónech příspěvků. Následovaly jej evropské metropole Londýn a Paříž. Na bramborové příčce pak stanula módní Dubai. První pětici pak doplnil trochu překvapivě turecký Istanbul.

Studie vznikla za účelem lepšího pochopení hashtagů v cestovním ruchu a odhalení, ze kterých 30 měst světa lidé nejčastěji sdílejí své fotografie. Hashtag je klíčové označení daného příspěvku a signalizuje, že fotografie vznikla právě na daném místě.

„Instagram je pro cestovní ruch velmi účinný nástroj - jeho 600 miliónů uživatelů je aktivních a pravidelně rádi sdílí své působivé snímky ze svých dovolených či i vlastních měst. Samozřejmě tak vznikají značné šance pro podnikání přes tuto síť,” tvrdí zakladatel projektu Hashtag the World Lucas Ribeiro.

V Dubaji o sociální sítě pečují

A zatímco některé destinace se pasivně vezou na vlně obliby, jiné s tímto potenciálem pracují naplno. Příkladem může být čtvrtá Dubaj, kde má každá větší akce pravidelně svůj hashtag a lidé jsou nabádáni, aby se o své zážitky dělili s přáteli. A to je něco, co třeba v tureckém Istanbulu, který obsadil páté místo, zatím reálně příliš nefunguje.

Pohled na Dubaj z nejvyšší budovy světa - Burdž Chalífa.

Pohled na Dubaj z nejvyšší budovy světa - Burdž Chalífa.

FOTO: Jakub Kynčl, Novinky

„Dubaj je nejmodernějším městem planety a sociální sítě tam považují za nejdůležitější kanál dnešní doby. K označování, kde právě jste, vás vyzývají v podstatě na všech zajímavých místech a atrakcích,” informoval Novinky Jan Osúch z dubajského zastoupení v Praze.

A další nedávná studie ukazuje, že až závratných 97 procent mladých do 30 let sdílí své snímky s kamarády a přáteli během svých cest, převážně právě na Instagramu a Facebooku. A zatímco Facebook slouží obvykle ke sdílení všemožných zážitků, na Instagramu se obvykle sdílí spíše jen ty pozitivní. Denně na této sociální síti přibude kolem 95 miliónů fotek.