„Jde o velmi frekventovaný úsek. Návštěvníci kempu totiž velmi často míří na Vchynicko-tetovský kanál a dále pak například na Tříjezerní slať nebo na Klostermannovu stezku, která je dovede až k návštěvnickému centru Srní,“ upozornil Stanislav Dolejší, starosta obce Srní, která provozuje kemp Antýgl.

Dále upozornil, že díky tomuto mostku, který je určen pouze pro pěší a pro cyklisty, se vyhnou dopravně vytížené silnici mezi Rokytou a Modravou, jež navíc letos prochází rekonstrukcí.

„Vždycky jsme tady museli šlapat po silnici a docházelo i k ošemetným situacím. Mostek nám nejen zkracuje cestu, ale také se vyhneme nepříjemnému úseku, kde jezdí auta,“ sdělil Právu jeden z pravidelných turistů, Martin Bohata. Mostek je dlouhý přes 13 metrů a široký více než 2,5 metru. Základ tvoří ocelové nosníky, materiálem mostku je dřevo, z něhož je vyrobené také zábradlí.

Desetitisíce nohou ročně

„Když už jsme dělali nový mostek, využili jsme jej jako nosný prvek pro kabely nízkého napětí, kabely pro mobilního operátora a vede pod ním vodovod a tlaková kanalizace pro kemp Antýgl. Díky tomu jsme mohli zrušit nevzhlednou železnou konstrukci pro tyto inženýrské sítě nedaleko původní lávky,“ konstatoval náměstek ředitele Správy Národního parku Šumava Miloš Juha.

Správa Národního parku Šumava vyšla touto stavbou vstříc obci Srní, ale hlavně turistům. „Víme, že po mostku projdou desetitisíce nohou ročně, projedou tam tisíce kol – prostě má tu svoje místo,“ doplnil ředitel Správy Národního parku Šumava Pavel Hubený.

Se stavbou mostku začala společnost SMP CZ, a. s., na podzim loňského roku, jeho kolaudace proběhla na konci června a celkové náklady činily více než dva milióny korun bez DPH.