O akci iniciativy Aqua Ads informovala Eliška Poláčková. „Jde o iniciativu, které není veřejný prostor lhostejný. Díky unikátní aplikaci pomocí metody Aqua Ads dokážou silným paprskem vody vytvořit jakékoliv sdělení na téměř všechny typy materiálu. Jednoduše do špíny chodníku přes speciální ocelové šablony daný obrazec, text či QR kód vyčistí," přiblížila postup skupiny.

Nové sluneční hodiny, největší v metropoli, stojí na pražské Florenci blízko vestibulu metra.

Nové sluneční hodiny, největší v metropoli, stojí na pražské Florenci blízko vestibulu metra.

FOTO: Nedori, ČTK

„Tvar a plochu náměstí jsme se rozhodli využít pro vytvoření slunečních hodin. Stín je tvořen kolmým ukazatelem, kterým jsou v našem případě staré sloupy uprostřed náměstí, přičemž je promítán na číselník, který je vytvořen vyčištěním do plochy betonových patníků," říká autor slunečních hodin Pavel Jeřábek.

Varianta pro zimní i letní čas

Aqua Ads si od vytvoření slunečních hodin slibují vzbuzení diskuse ohledně využívání veřejného prostoru. Říkají, že většina reklam v Praze je ilegální a nešetrná k životnímu prostředí. Skupina proto nabízí alternativu, která je ekologická a přispívá k omezení vizuálního smogu ve městě.

Jejím dalším aspektem je to, že po čase sama zmizí. Tak zmizí i hodiny, bez obnovování číslic a znaků budou viditelné přibližně tři měsíce, poté se patník opět zašpiní. „Rádi bychom, aby se alespoň historické centrum Prahy proměnilo v místo bez reklam, tak jak má podle zákona vypadat už teď," říkají.

Odraz slunečních hodin na Florenci

Odraz slunečních hodin na Florenci

FOTO: Nedori, ČTK

Kvůli změně zimního času na letní byly vytvořeny dvě varianty číselníku. Ta letní je na straně a zimní na vrchu obrubníku.

Dalším projektem, který Aqua Ads chystají, je běžecká dráha v parku, kde si běžec bude moci přečíst, kolik uběhl a zároveň mu může dodat energii motivační citát. Chce také tímto způsobem umisťovat výstražná znamení před přechody u základních škol.