Kampaň Book direct byla tento týden vyhlášena pod záštitou evropské hotelové federace Hotrec. Přihlásili se k ní hoteliéři a restauratéři z Polska, Norska, Německa, Švédska, Turecka, Itálie, Francie, Lotyšska, Finska, Španělska, Dánska, Estonska a Maďarska. Z Česka se k iniciativě připojila Asociace hotelů a restaurací (AHR ČR), mohou ji následovat i další instituce.

„Věříme, že také čeští hoteliéři se přidají k této společné aktivitě, jejímž cílem je zajistit co největší objem realizovaných rezervací přes vlastní komunikační cesty a tím snížit distribuční náklady. Zároveň tato kampaň dává hoteliérům jedinečnou šanci poskytnout zákazníkovi individuální přístup a nabídnout něco navíc, co by přes zprostředkovatele ubytování nezískal,“ uvedl ke kampani prezident AHR ČR Václav Stárek.

Kampaň má hostům připomenout možnosti rezervací v přímé komunikaci s hotelem – telefonicky, přes e-mail nebo osobně. Tento způsob rezervace podle nich přináší řadu výhod včetně možnosti dotazů na specifické nároky, dostupnost volných kapacit, aktuální nabídky služeb či možnosti slev a jiných výhod.

Nelze čekat zázraky

Zapojení hoteliéři zastávají názor, že osobní kontakt mezi hotelem a zákazníkem přinese benefity oběma stranám. Hotely nemusejí platit leckdy velmi vysoké provize rezervačnímu portálu, host se na oplátku dozví informace, které by na portálu nevyčetl. Kvůli komunikaci přes prostředníka, v tomto případě rezervační portál, tak nedochází k úniku informací.

Přestože by řada hotelů chtěla změnit poměr přímých rezervací a těch přes specializované portály, uvědomují si, že jsou tyto kanály pro jejich fungování důležité. Iniciativa Book direct má tedy „pouze“ podpořit větší zájem o možnost přímé rezervace, aby ji lidé například zkusili porovnat se svými předchozími zkušenostmi.