Obavy o bezpečnost svých zákazníků vedly aerolinky EasyJet k rozhodnutí prodloužit pozastavení všech letů do Šarm aš-Šajchu až do 6. ledna. Aerolinky se tak rozhodly prý ve snaze, aby měli zákazníci jasno při plánování svých vánočních dovolených.

Zákazníci, kteří mají letenky již zakoupené, mohou požádat o proplacení celé částky, změnit si let do jiné destinace či získat voucher na své další lety. Ti, kteří jsou již na místě a přáli by se vrátit zpět do své země, mají kontaktovat zástupce aerolinek, který bude jejich požadavek okamžitě řešit.

„Je nám líto komplikací, které naše rozhodnutí mnohým jistě způsobí, ale věříme, že naše vyjádření pomůže zákazníkům lépe uspořádat jejich plány s větší jistotou. Situace je v danou chvíli mimo naši kontrolu a bezpečnost pasažérů bude vždy naší prioritou číslo jedna,” stojí ve vyjádření aerolinek.

Lety zastavili po několika dnech

Britská vláda pozastavila lety ze země do Šarm aš-Šajchu 4. listopadu poté, co několik dní předtím Airbus A321 ruské společnosti Metrojet havaroval. Učinila tak ve chvíli, kdy začalo stále více indicií ukazovat, že nešlo o technickou závadu, ale že za katastrofou stála bomba nastražená na palubě.[celá zpráva]

Letadlo ruských aerolinek zmizelo z radarů 23 minut poté, co vyletělo z egyptského letoviska. Do cílové destinace, Petrohradu, již nedorazilo. K bombovému útoku se přihlásil Islámský stát.