Vysunutí poslední části mostní konstrukce si vyžádala zastavení plavby po Dunaji. „Kompletní dokončení montáže mostní konstrukce bude ukončena do začátku prosince,“ uvedla Monika Voleková z bratislavského magistrátu.

Do té doby budou pokračovat práce na pilířích a dokončit se musí také příjezdové komunikace směřující na most. „Starý most bude hotov v plánovaném termínu,“ věří primátor slovenského hlavního města Ivo Nesrovnal.

Na novém Starém mostě bude jezdit tramvaj a bude zde chodník pro pěší. Toto spojení bude mít velký význam především pro obyvatele největšího bratislavského sídliště Petržalka, kteří chodí do práce na druhý břeh Dunaje.

Dramatická historie

První tramvaj by měla po mostě projet v lednu 2016. Bratislavský Starý most postavili v letech 1889 až 1890 a byl pojmenován po císaři Františku Josefovi. Po mostě vedla silnice a koleje pro tramvaj. Po vzniku Československa byl most přejmenován na Štefánikův.

Ve druhé světové válce ustupující německá armáda most vyhodila do povětří. Ještě v roce 1945 byl obnoven a pojmenován most Rudé armády. Od roku 1953 po něm jezdily i vlaky. Až do roku 1973 byl jediným bratislavským mostem spojujícím oba břehy Dunaje. Od roku 1989 nese název Starý most. V roce 2013 na něm museli zastavit provoz pro havarijní stav a konstrukci postupně rozebrali.