Hlavní obsah

Na německých nádražích přibývá krádeží zavazadel. Okradení často bývají turisté

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Na německých nádražích rychle přibývá krádeží zavazadel. Zloději se zaměřují především na turisty a na ženy. Poškození přitom mají jen velmi malou šanci, že se podaří pachatele dopadnout a získat ukradené věci zpět, ukazuje statistika, kterou v pondělí zveřejnila německá policie.

Foto: Profimedia.cz

Na německých nádražích by si zejména ženy a turisté měli dávat na svá zavazadla pozor. Ilustrační foto

Článek

Za loňský rok bylo německé policii ohlášeno přes 35 000 krádeží na nádražích. Je to o pětinu víc než v roce 2013 a průběžné údaje z prvních měsíců letošního roku ukazují, že podobný meziroční nárůst se dá očekávat i letos.

Celkový počet krádeží je přitom podle policie pravděpodobně dvojnásobný, protože mnoho okradených zločin nenahlásí. Zejména turisté se podle policie chtějí vyhnout zdlouhavému dohadování s úředním aparátem.

Právě turisté jsou přitom podle policie oblíbeným terčem zlodějů. Pohybují se totiž v neznámém prostředí a často mají více zavazadel, takže je pro ně obtížnější včas uvědomit policii. Pachatelům se díky tomu daří snáz unikat. Zejména asijští turisté navíc při cestování nosí s sebou větší hotovost, takže zloději mají z krádeže vyšší zisk.

Šance na vrácení věcí je malá

Zloději se podle policie také zaměřují na ženy a na seniory. Muži se stanou obětí krádeže především v případě, že ve vlaku nebo na nádraží usnou.

Šance na odhalení zlodějů je podle policie malá. Míra objasnění krádeží na nádražích loni byla 5,9 procenta. Policisté navíc upozorňují, že i v případě, kdy se podaří zloděje dopadnout, mají poškození jen malou naději, že se ještě shledají se svými věcmi. Zloději je totiž obvykle ihned prodávají.

Téměř tři čtvrtiny zlodějů jsou cizinci. Podle policie to jsou převážně členové mezinárodních band, které nepůsobí na jednom místě, ale pohybují se mezi evropskými městy, aby snížili riziko dopadení.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám