Hlavní obsah

Baťův kanál chtějí Češi i Slováci prodloužit, dohodu podepsali v Trenčíně

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Uherské Hradiště
Aktualizováno

Česká a slovenská vláda se v pondělí dohodly na jednání v Uherském Hradišti o plánovaném prodloužení Baťova kanálu. Dohodu o prodloužení splavnosti vodní cesty Otrokovice - Rohatec v česko-slovenském pohraničí zástupci obou vlád podepsali v pondělí odpoledne po druhé části jednání vlád v Trenčíně.

Článek

"Vidím v tom obrovský potenciál pro rozvoj cestovního ruchu," řekl po jednání v Uherském Hradišti český premiér Petr Nečas s tím, že vlivem Baťova kanálu se v posledních letech podél řeky Moravy výrazně rozvíjí turistický ruch. "V létě jsou tam tisíce a tisíce lidí, stává se to stále výraznější turistickou atrakcí," uvedl.

Prodloužení Baťova kanálu by podle něj také napomohlo rozvoji tamních kulturních a historických památek. Kromě vodní turistiky má kanál vliv i na užívání cyklistických stezek, které podél kanálu vedou. "Je to velká příležitost v oblasti, která ještě před pěti lety nemusela být považována za centrum cestovního ruchu, ale Morava má turistům co nabídnout," řekl Nečas.

Baťův kanál patří k největším turistickým atrakcím Zlínského a Jihomoravského kraje. Vodní spojnici navštívilo a na lodích se svezlo loni 65 000 lidí, což je zhruba o 13 000 více než předchozí rok. Vodní cesta je dlouhá 53 kilometrů, plavební hladinu udržuje 13 jezů s plavebními komorami, vodní cestu překlenuje 50 mostů. Kanál vznikl ve 30. letech, především kvůli přepravě lignitu z Ratíškovic do Otrokovic. Vodní cesta z části vede korytem Moravy.

Reklama

Související témata:

Související články

Slovácko a Baťův kanál jsou perly Moravy

Slovácko a Baťův kanál patří mezi oblíbené turistické cíle Moravy. Oceněny byly například v soutěži European Destination of Excellence (Eden) 2011 s tématem...

Výběr článků

Načítám