V minulosti převládaly týdenní pobyty. „Zaznamenáváme trend, že návštěvníci místo na týden přijíždějí ve středu nebo ve čtvrtek na prodloužené víkendové pobyty,“ uvedl Chudý.

Šetření se projevilo také v tom, že penzióny a priváty byly vytíženy mnohem víc než vícehvězdičkové hotely. „Podobná situace je i ve stravování – turisté vyhledávali spíše stánky rychlého občerstvení nebo nákupy v supermarketech,“ dodal Chudý.

V červenci stihl Vysoké Tatry pokles návštěvníků, ale v srpnu návštěvnost stoupla o deset procent. „Přibližně polovinu návštěvníků tvořili domácí turisté. Následovali hosté z ČR, Polska, Belgie a z Pobaltí,“ konstatoval ředitel.

Návštěvnost poklesla v Tatrách o 24 procent

Dopady eura pocítily Vysoké Tatry především v minulé zimní sezóně. „V té poklesla návštěvnost s ubytováním o 24 procent a v případě jednodenních návštěvníků až o 33 procent,“ řekl šéf sdružení.

Nejvíc ubylo Rusů, Ukrajinců, Poláků a Maďarů. Na Poláky podle něj zapůsobilo euro jako psychologická bariéra. Naopak pozitivně ho vnímají Němci a Rakušané, kteří si Slovensko pochvalují jako nejlevnější zemi eurozóny.