"Vlaky mají velký úspěch mezi turisty z celého světa. Také proto jsme se rozhodli na začátku turistické sezóny upozornit na existenci výhodného spojení Prahy a Vídně," řekl náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu Jiří Kolář. 

"Od poloviny loňského prosince do letošního března vzrostl proti předchozímu roku počet cestujících mezi Rakouskem a Českou republikou v první třídě o 56 procent na 15 100 cestujících a ve druhé třídě o 53 procent na 125 400 cestujících," připomněl ředitel osobní dopravy Rakouských spolkových drah (ŐBB) Stefan Wehinger.

Z Prahy do Vídně za 29 euro

Obě železniční společnosti se rozhodly zájem podpořit ještě zavedením speciálních slev. Wien Supercity spezial nabízí cestu z Prahy do Vídně za 29 euro, z Brna za 19 euro a lze ji využít právě pro vlaky nejvyšší kategorie. Jízdenka Wien Spezial je zase ideální pro výlety z Brna do Vídně. Za 22 euro nabízí také jízdenku pro hromadnou dopravu ve Vídni. 

Představitelé sousedních železničních správ informovali o plánech v oblasti přeshraničního spojení. Novinka jízdního řádu, tři páry rychlíků z Vídně do Brna, bude zachována. Rakušané ale volají po odstranění zdržení v Břeclavi.

Zatímco v případě pendolina je problém použití v Rakousku vyřešen, rakouské lokomotivy Taurus, které měly od prosince jezdit v čele vlaků do Brna, český Drážní úřad do vnitrozemí stále nepustil. "Doufám, že se i tento problém podaří vyřešit," upozornil Wehinger.