Hlavní obsah
Severní stanici Køge postaví studia COBE, Dissing+Weitling a Cowi. Foto: COBE, Dissing+Weitling, Cowi (4x)

Design severní stanice Køge dopravní tepnu nezapře ani svým tvarem

Vítězem budoucí realizace severní stanice Køge v Dánsku budou společnosti COBE, Dissing + Weitling a Cowi. Zakázku získaly v konkurenci čtyř mezinárodních týmů. Společně vytvoří velkolepou futuristickou stanici, která se stane dopravní tepnou celé Kodaně.

Severní stanici Køge postaví studia COBE, Dissing+Weitling a Cowi. Foto: COBE, Dissing+Weitling, Cowi (4x)
Design severní stanice Køge dopravní tepnu nezapře ani svým tvarem

Architekti navrhli unikátní urbanistickou stavbu, která spojí vysokorychlostní vlaky, místní vlaky a dálnice. Jejich projekt se skládá z 225 metrů dlouhého mostu pro pěší, stanice a také parku, který bude stanici obklopovat.

"Navrhli jsme symbol budoucího vývoje, kterým město v současné době prochází. Ten se vyznačuje inovací, průkopnickým duchem a odvahou. Tento vývoj se odrazí a zhmotní v most a okolní park i dálnici, které kromě toho, že se stanou dopravní křižovatkou regionu, budou také výrazným mezníkem pro oblast a symbolem pro Dánsko, které usiluje o udržitelnou budoucnost," uvedl Dan Stubbergaard, zakladatel a kreativní ředitel COBE.

Stanice se má stát dopravní křižovatkou.

Foto: COBE, Dissing+Weitling, Cowi

Hlavním prvkem návrhu je most kombinující nejvytíženější dánskou dálnici se stávající místní železniční tratí a plánovanou železniční tratí pro vysokorychlostní vlaky.

Most se má stát novou bránou do Kodaně, skrz kterou má denně projít přes 90 tisíc lidí. Stanice se stane součástí každodenního života mnoha lidí. Podle odhadů jich má být zhruba osm tisíc.

Stanice by měla nabídnout i prostory pro odpočinek a čekání na dopravu.

Foto: COBE, Dissing+Weitling, Cowi

Severní strana stavby bude otevřená do okolí a má nabídnout panoramatické výhledy.

„Køge North Station je z architektonického i inženýrského hlediska velmi unikátní projekt, který má nabídnout i klidné prostory podporující radost z cestování,” uvedl Steen Savery Trojaborg, partner a šéf společnosti Dissing + Weitling.

Architekti chtějí cestujícím nabídnout i výhledy do okolí.

Foto: COBE, Dissing+Weitling, Cowi

Interiér má vzniknout z přírodních a hřejivých materiálů. Lavicím budou dominovat dřevěné lamely a polstrování. Z vnější strany bude most pro pěší pokryt perforovanými ocelovými plechy.

Most má být postaven v relativně krátkém časovém období během zimy 2016/2017. Proto vznikne z montovaných ocelových jednotek. Køge North Station by měla být dokončena v roce 2018.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků