Hlavní obsah
Designéři zvolili pro zařízení interiéru hotelu moderní styl, který návštěvníka rozhodně nebude nudit přílišnou uniformitou. Foto: Olivier Amsellem

Francouzský hotel Parister stojí v samém srdci Paříže. Na svém místě je nováčkem, neboť vznikl proměnou původně kancelářské budovy. Není tedy nijak svazován historií, čehož využili architekti ze studia Beckmann N’Thépé a navrhli pro něj ryze moderní vzhled a také interiér. Právě v něm nevšedním způsobem kombinují přiznaný šedý beton s čistě bílou omítkou, krášlenou štukem. Podobně nevšedním způsobem si pak počínali i při návrhu fasád.

Designéři zvolili pro zařízení interiéru hotelu moderní styl, který návštěvníka rozhodně nebude nudit přílišnou uniformitou. Foto: Olivier Amsellem
Architekti zvolili pro jeden hotel dvě rozličné fasády

Hotel ve skutečnosti tvoří dvě budovy, z nichž jedna, původní, hledí do úzké pařížské uličky, zatímco druhá (nově dostavěná) je schovaná za ní a mezi nimi je ještě dvůr.

Právě odlišné umístění obou budov umožnilo architektům při návrhu fasády neomezit se pouze na jediný styl, ale vytvořit pro každou z nich vlastní. Zatímco budova v ulici má střídmý, elegantní vzhled, který poctivě vychází vstříc stylu okolní zástavby, ve dvoře nechali autoři naplno rozehrát fantazii a navrhli pro druhou stavbu fasádu, která může někomu připomínat hradbu lesa.

Napomáhá tomu vertikálně orientované dřevěné obložení přízemí, na něž v ostatních podlažích navazuje zelenkavý obklad tvářící se jako zeleným mechem porostlý mramor, ale zároveň také navozující dojem zelených korun stromů. Ve skutečnosti je fasáda betonová a dodatečně malovaná.

Hotel v pařížském centru vznikl z bývalé kancelářské budovy. Součástí bylo i rozšíření o druhou budovu, která není při pohledu z ulice vidět. Do ulice hotel ukazuje velice střídmou, nenápadnou tvář.

Foto: Olivier Amsellem

Také ze strany do dvora má přední budova hotelu tradičněji vyhlížející fasádu, která je otevřena výraznými černě rámovanými okny.

Foto: Olivier Amsellem

Tím, že se změnil účel využívání původní budovy z kancelářské na pětihvězdičkový hotel, bylo třeba rázným způsobem změnit i vnitřní dispozici.

Architekti se snažili vytvořit takové prostředí, které bude působit dostatečně intimním dojmem, aby hosté měli pocit maximálního soukromí a jisté „izolace” od ruchu velkoměsta.

Zároveň však bylo potřeba navrhnout prostředí dostatečně otevřené, aby přicházející klient měl okamžitě pocit, že je v hotelu vítaným návštěvníkem. Intimitu v tomto případě zaručuje mj. absence velkého proskleného průčelí směřujícího do ulice, na druhé straně je vstupní hala hezky otevřena směrem do dvora, takže je vidět na zeleň a druhou, moderní budovu.

Fasáda dostavěné části má imitovat dům obrůstající mechem a působit tak jako vhodný doplněk pro zeleň, která roste na dvoře i na terasách.

Foto: Olivier Amsellem

Centrální dvůr přemosťují tři kovové lávky spojující obě budovy.

Foto: Olivier Amsellem

Mimochodem, obě budovy jsou propojeny trojicí kovových lávek, které jsou záměrně a hravě směrované. Díky tomu mezi objekty nevznikl masivní blok, který by stínil dvůr.

Praktickým prvkem na dvoře je tzv. dešťová zahrada, tedy plocha osazená zelení, která slouží k zachycování dešťové vody a její recyklaci.

Ve vstupní hale hotelu jsou jednotlivé zóny odlišeny stylem nábytku a designem.

Foto: Olivier Amsellem

Přiznané betonové stěny působí v kombinaci se štukovaným stropem zvláštně, vytvářejí nečekané napětí.

Foto: Olivier Amsellem

Interiér hotelu je opět ve znamení kontrastů. Přiznaným betonovým stěnám vytvářejí protipól omítnuté štukované zdi, vše pak doplňuje až eklektická škála nábytku a interiérových doplňků lišících se barvami i materiály.

Architektům se tímto způsobem podařilo jednoduše a především zřetelně odlišit funkce jednotlivých zón. Hosté bez dlouhého hledání snadno naleznou místa, kde si příjemně posedí a pohovoří s přáteli, i místa, kde se jim budou spíše lépe řešit nejrůznější pracovní záležitosti.

Hezkým rysem je oddělení koupelny od zbytku pokojů stěnou s dřevěným obkladem.

Foto: Nicolas Matheus

Interiér koupelny je pak obložen již tradičně keramickými dlaždičkami.

Foto: Nicolas Matheus

Samotné pokoje jsou opět zařízeny moderně, a přitom se snahou navodit pocit jisté nevtíravé útulnosti. Architekti vsadili na kombinaci tapet s drobným vzorem, případně ve světlých tónech, a dřeva.

Zajímavým nápadem je samotné použití dřeva - jsou jím obloženy stěny a dveře koupelen z vnější strany, tedy ze strany směřující do pokoje. Na to pak navazují další detaily v pokojích, vyrobené rovněž ze dřeva.

V hotelu je i menší bazén. Architekti pro něj zvolili klidné, až minimalistické prostředí, které vychází vstíc návštěvníkově potřebě po odpočinku bez zbytečného vyrušování a rozptylování.

Foto: Olivier Amsellem

Hlavní předností všech prostor hotelu, ať již společných, či soukromých, je zjevný akcent kladený na dostatek světla. Díky velkým oknům a světlým barvám mají i menší prostory pořád velice uvolňující a vzdušnou atmosféru, která přímo vybízí k odpočinku a relaxaci po dni stráveném toulkami po francouzské metropoli.

Napište nám

Postavili jste dům, rekonstruovali byt nebo máte hezkou zahradu a rádi byste se pochlubili?

Napište nám do redakce na adresu: bydleni@novinky.cz.

 

yknivoNumanzeSaNyknalC

Související články

Výběr článků