Vilu Františka Kreidla navrhl rokycanský architekt a stavitel Josef Pechan. Jde o stavbu téměř čtvercového půdorysu se zvýšeným přízemím. Vila je částečně podsklepená a má mansardovou střechu se štítem.

Výrazným prvkem se stalo dekorativní trámoví.

Výrazným prvkem se stalo dekorativní trámoví.

FOTO: Radovan Kodera

Pro místního stavitele neplatila klasická pravidla symetrie, spíš pracoval s nepravidelně rozmístěnými okny ve všech pohledech.

Pro zachování iluze původního venkovského domu je v úrovni podkroví a těsně pod římsou imitováno hrázdění, které je k vidění i na omítce.

Kovové dekorace s motivem rostlin jasně odkazují k secesi.

Kovové dekorace s motivem rostlin jasně odkazují k secesi.

FOTO: Radovan Kodera

Do domku se vstupuje z boku přes verandu se samostatnou strmou sedlovou stříškou. Plot zahrady s kovanou mříží s geometrickými motivy kruhů a dalších částí, stejně jako dvířka branky s motivy lístků, jsou původní a dokazují zručnost místních kovářů a ostatních řemeslníků.

Stavba má dekorovanou fasádu a secesního ducha.

Stavba má dekorovanou fasádu a secesního ducha.

FOTO: Radovan Kodera

Neokázalá a co do velikosti celkem skromná vilka má i jednoduchou cihelnou konstrukci. Podsklepena je jen jedna část domu se schodištěm, které také propojuje všechna podlaží.

Přízemí se skládá ze čtyř rovnocenných částí, tvoří je dva pokoje a kuchyň. Jednu část zaujímá schodiště do sklepa a na půdu.

V podkroví je jediný pokoj, orientovaný do ulice s polovalbovým štítem. Tam ostatně stavitel umístil okno, které je stejného formátu jako přízemní pod ním.

Kuchyň se nacházela v přízemí. Ložnice byly ve vyšším patře.

Kuchyň se nacházela v přízemí. Ložnice byly ve vyšším patře.

FOTO: Radovan Kodera

Vila je důkazem schopnosti místních stavitelů, kterou museli dokazovat přísnými stavitelskými zkouškami, stejně jako orientaci stavebních firem a technologií s nimi spojených. To se projevuje hlavně na drobných dekoračních prvcích kování a jiném vybavení, které stylově odpovídalo tehdejším novým trendům moderní architektury.