Hotel ve skutečnosti tvoří dvě budovy, z nichž jedna, původní, hledí do úzké pařížské uličky, zatímco druhá (nově dostavěná) je schovaná za ní a mezi nimi je ještě dvůr.

Právě odlišné umístění obou budov umožnilo architektům při návrhu fasády neomezit se pouze na jediný styl, ale vytvořit pro každou z nich vlastní. Zatímco budova v ulici má střídmý, elegantní vzhled, který poctivě vychází vstříc stylu okolní zástavby, ve dvoře nechali autoři naplno rozehrát fantazii a navrhli pro druhou stavbu fasádu, která může někomu připomínat hradbu lesa.

Napomáhá tomu vertikálně orientované dřevěné obložení přízemí, na něž v ostatních podlažích navazuje zelenkavý obklad tvářící se jako zeleným mechem porostlý mramor, ale zároveň také navozující dojem zelených korun stromů. Ve skutečnosti je fasáda betonová a dodatečně malovaná.

Hotel v pařížském centru vznikl z bývalé kancelářské budovy. Součástí bylo i rozšíření o druhou budovu, která není při pohledu z ulice vidět. Do ulice hotel ukazuje velice střídmou, nenápadnou tvář.

Hotel v pařížském centru vznikl z bývalé kancelářské budovy. Součástí bylo i rozšíření o druhou budovu, která není při pohledu z ulice vidět. Do ulice hotel ukazuje velice střídmou, nenápadnou tvář.

FOTO: Olivier Amsellem

Také ze strany do dvora má přední budova hotelu tradičněji vyhlížející fasádu, která je otevřena výraznými černě rámovanými okny.

Také ze strany do dvora má přední budova hotelu tradičněji vyhlížející fasádu, která je otevřena výraznými, černě rámovanými okny.

FOTO: Olivier Amsellem

Tím, že se změnil účel využívání původní budovy z kancelářské na pětihvězdičkový hotel, bylo třeba rázným způsobem změnit i vnitřní dispozici.

Architekti se snažili vytvořit takové prostředí, které bude působit dostatečně intimním dojmem, aby hosté měli pocit maximálního soukromí a jisté „izolace” od ruchu velkoměsta.

Zároveň však bylo potřeba navrhnout prostředí dostatečně otevřené, aby přicházející klient měl okamžitě pocit, že je v hotelu vítaným návštěvníkem. Intimitu v tomto případě zaručuje mj. absence velkého proskleného průčelí směřujícího do ulice, na druhé straně je vstupní hala hezky otevřena směrem do dvora, takže je vidět na zeleň a druhou, moderní budovu.

Fasáda dostavěné části má imitovat dům obrůstající mechem a působit tak jako vhodný doplněk pro zeleň, která roste na dvoře i na terasách.

Fasáda dostavěné části má imitovat dům obrůstající mechem a působit tak jako vhodný doplněk pro zeleň, která roste na dvoře i na terasách.

FOTO: Olivier Amsellem

Centrální dvůr přemosťují tři kovové lávky spojující obě budovy.

Centrální dvůr přemosťují tři kovové lávky spojující obě budovy.

FOTO: Olivier Amsellem

Mimochodem, obě budovy jsou propojeny trojicí kovových lávek, které jsou záměrně a hravě směrované. Díky tomu mezi objekty nevznikl masivní blok, který by stínil dvůr.

Praktickým prvkem na dvoře je tzv. dešťová zahrada, tedy plocha osazená zelení, která slouží k zachycování dešťové vody a její recyklaci.

Ve vstupní hale hotelu jsou jednotlivé zóny odlišeny stylem nábytku a designem.

Ve vstupní hale hotelu jsou jednotlivé zóny odlišeny stylem nábytku a designem.

FOTO: Olivier Amsellem

Přiznané betonové stěny působí v kombinaci se štukovaným stropem zvláštně, vytvářejí nečekané napětí.

Přiznané betonové stěny působí v kombinaci se štukovaným stropem zvláštně, vytvářejí nečekané napětí.

FOTO: Olivier Amsellem

Interiér hotelu je opět ve znamení kontrastů. Přiznaným betonovým stěnám vytvářejí protipól omítnuté štukované zdi, vše pak doplňuje až eklektická škála nábytku a interiérových doplňků lišících se barvami i materiály.

Architektům se tímto způsobem podařilo jednoduše a především zřetelně odlišit funkce jednotlivých zón. Hosté bez dlouhého hledání snadno naleznou místa, kde si příjemně posedí a pohovoří s přáteli, i místa, kde se jim budou spíše lépe řešit nejrůznější pracovní záležitosti.

Hezkým rysem je oddělení koupelny od zbytku pokojů stěnou s dřevěným obkladem.

Hezkým rysem je oddělení koupelny od zbytku pokojů stěnou s dřevěným obkladem.

FOTO: Nicolas Matheus

Interiér koupelny je pak obložen již tradičně keramickými dlaždičkami.

Interiér koupelny je pak obložen již tradičně keramickými dlaždičkami.

FOTO: Nicolas Matheus

Samotné pokoje jsou opět zařízeny moderně, a přitom se snahou navodit pocit jisté nevtíravé útulnosti. Architekti vsadili na kombinaci tapet s drobným vzorem, případně ve světlých tónech, a dřeva.

Zajímavým nápadem je samotné použití dřeva - jsou jím obloženy stěny a dveře koupelen z vnější strany, tedy ze strany směřující do pokoje. Na to pak navazují další detaily v pokojích, vyrobené rovněž ze dřeva.

V hotelu je i menší bazén. Architekti pro něj zvolili klidné, až minimalistické prostředí, které vychází vstíc návštěvníkově potřebě po odpočinku bez zbytečného vyrušování a rozptylování.

V hotelu je i menší bazén. Architekti pro něj zvolili klidné, až minimalistické prostředí, které vychází vstříc návštěvníkově potřebě po odpočinku bez zbytečného vyrušování a rozptylování.

FOTO: Olivier Amsellem

Hlavní předností všech prostor hotelu, ať již společných, či soukromých, je zjevný akcent kladený na dostatek světla. Díky velkým oknům a světlým barvám mají i menší prostory pořád velice uvolňující a vzdušnou atmosféru, která přímo vybízí k odpočinku a relaxaci po dni stráveném toulkami po francouzské metropoli.