Exteriér a interiér domu jsou velice odlišné, ale zároveň se doplňují. Architekt šel proto až tak daleko, že každou z částí projektu nazval jinak. Vnější proměnu domu nazval Gentle genius (jemný génius), interiér pak nese název Infection (infekce). Celek prezentuje pod společným názvem Seed of time (Sémě času).

Část domu slouží v současnosti jako základna uměleckého uskupení Elephants and Volcanoes, které zde pro příležitost vernisáže připravilo speciální audiovizuální program.

Fasáda domu není hladká, vystupují z ní fasetované útvary symbolického významu.

Fasáda domu není hladká, vystupují z ní fasetované útvary symbolického významu.

FOTO: Michael Sieber

To, čím dům kolemjdoucího diváka zaujme, je jasná červená barva a především tvar fasády. Má symbolizovat život architektovy rodiny, který plynul klidným, nenápadným způsobem, alespoň pro všechny v okolí. Proto je z větší části jen hladká.

Plastické fasetované prvky pak představují základní události, které v rodině nastaly a které bylo možné pozorovat i z vnějšku. Každá událost měla přitom několik různých významů a byla různým způsobem chápána, proto má každý z útvarů na fasádě více ploch.

Některé plochy téhož útvaru jsou záměrně vystavené světlu, a jiné zůstávají cíleně ve stínu.

Některé plochy téhož útvaru jsou záměrně vystaveny světlu, jiné zůstávají cíleně ve stínu.

FOTO: Michael Sieber

„Červená barva má vlny o největší délce z celého viditelného spektra a lze ji asociovat s nejhlubšími tóny, které mají také nejdelší vlnovou délku. Spíše než ušima je vnímáme svým trupem,“ vysvětluje architekt volbu barvy pro fasádu, s upřesněním, že má útočit přímo na instinkty diváka.

Dům má působit dojmem nedobytné pevnosti.

Dům má působit dojmem nedobytné pevnosti.

FOTO: Michael Sieber

Lesklý povrch fasády vznikl díky pryskyřici.

Lesklý povrch fasády vznikl díky pryskyřici.

FOTO: Michael Sieber

Z technického hlediska pak Ital využil proměnu původní standardní fasády primárně k tomu, aby dům izoloval, ať již proti únikům tepla v chladných dnech, nebo proti přehřívání interiéru v horku. Blyštivého vzhledu pak dosáhl použitím sádry, barev a pryskyřice.

Zatímco výrazný, až hrozivý exteriér jako by diváka varoval před neuváženým vstupem, interiér je naopak laděn do zcela opačného tónu. Působí klidným, chlácholivým až léčivým dojmem. Jeho stěny připomínají včelí plástve, jež jsou přímou reminiscencí na místo vznikajícího nového života, na jeho neustálou obnovu.

Stěny interiéru pokrývají útvary připomínající plástve, nebo také strukturu tkáně z buněk.

Stěny interiéru pokrývají útvary připomínající plástve, nebo také strukturu tkáně z buněk.

FOTO: Michael Sieber

To, co vypadá jen jako zajímavé útvary, jsou ve skutečnosti poličky, niky a skříňky.

To, co vypadá jen jako zajímavé útvary, jsou ve skutečnosti poličky, niky a skříňky.

FOTO: Michael Sieber

Ve skutečnosti to jsou úložné prostory pokrývající stěny, aby nábytek zbytečně nenarušoval centrální prostor každé z místností. Při bližším prozkoumání člověk rozliší poličky, niky, knihovny a četné skříňky o různých objemech. Na jejich tvorbě a návrhu se podíleli designéři ze studia MGarba.

Kuchyňská linka se v nezvykle pojednaném interiéru dokonale maskuje.

Kuchyňská linka se v nezvykle pojatém interiéru dokonale maskuje.

FOTO: Michael Sieber

Architekt upravil vnitřní prostor domu a vložil do něj mezanin.

Architekt upravil vnitřní prostor domu a vložil do něj mezanin.

FOTO: Michael Sieber

Architekt při rekonstrukci změnil i vnitřní uspořádání domu. Původně jeho hlavní část představoval dvoupokojový byt, ovšem se zbytečně vysokými stropy.

Nově je do něj vložen mezanin, který umožnil vytvořit zcela soukromé prostředí pro ložnici.