Lávka není celistvá, ale skládá se z pěti ocelových paprsků umístěných těsně vedle sebe. Ty na obou březích nesedí pevně, ale vyklápějí se do výšky.

Navíc, jednotlivé paprsky stoupají vzhůru postupně, takže se lávka nad vodou rozevírá jako vějíř, čímž vytváří zajímavý vizuální a estetický efekt. Zatímco první paprsek se pootočí o 80 stupňů, poslední vytvoří nad vodní hladinou prostor o výšce 2,5 metru.

Jednotlivé paprsky jsou na straně základny zahnuté jako hokejky.

Jednotlivé paprsky jsou na straně základny zahnuté jako hokejky.

FOTO: Edmund Sumner

Ve chvíli, kdy jsou všechny paprsky složené ve vodorovné poloze, vzniká kompaktní pěší lávka. Všechny její části mají podobu dlouhého ocelového nosníku, který je na jedné straně zahnutý jako hokejka.

Pohyblivá lávka své okolí zajímavým způsobem oživuje.

Pohyblivá lávka své okolí zajímavým způsobem oživuje.

FOTO: Edmund Sumner

Každý z nosníků váží v rozmezí od šesti do sedmi tun, přičemž protizávaží má hmotnost čtyřicet tun. Díky tomu je potřeba jen minimální energie k tomu, aby se lávka pomocí hydraulického mechanismu zdvihla pokaždé, když tudy projíždí člun.

Vzdálenost obou břehů kanálu je 20 m, lávka je ovšem o něco delší, protože vodu nepřekonává v nejkratším, tj. kolmém směru.

Ve vodorovné poloze se pětice paprsků spojí do jednolitého celku a pěší mohou pohodlně přejít na druhou stranu.

Ve vodorovné poloze se pětice paprsků spojí do jednolitého celku a pěší mohou pohodlně přejít na druhou stranu.

FOTO: Edmund Sumner

Odborníci z řad architektů oceňují skulpturální charakter vějířové lávky, kterou neváhají označit slovy jako "kousek umění uprostřed ulic velkoměsta".

Náklady na její vytvoření činily podle údajů inženýrské společnosti v přepočtu 21 miliónů korun.