Autorka červíky ručně vymodelovala, nechala je vypálit, naglazovala a opět vypálila. Pak je vyfotila a manipulovala s nimi v kreslícím programu. Tak vznikla tato netradiční digitálně tištěná tapeta.

Podle Rasmussenové má netradiční styl vyprávět příběh o životě a smrti, kdy se na první pohled krásný a dokonalý vzor může v průběhu sledování změnit na něco neestetického.

Autorka keramické prvky naaranžovala do geometrických obrazců.

Autorka keramické prvky naaranžovala do geometrických obrazců.

FOTO: Malene Hartmann Rasmussenová

Keramika dánskou autorku baví, sklo a keramiku ostatně také vystudovala na Royal College of Art v Londýně, kde také nyní tvoří.

K vytvoření tapety ji inspirovalo dílo anglického textilního designéra Williama Morrise z 19. století. Ten byl vedoucím hnutí The Arts & Crafts (Hnutí umění a řemesel) a snažil se o obnovu klasických tradičních řemesel. Hnutí navazovalo na středověkou tradici a nechtělo obětovat kvalitu industriální kvantitě.

Detail tapety je pro mnohé překvapením.

Detail tapety je pro mnohé překvapením.

FOTO: Malene Hartmann Rasmussenová

K tapetě Rasmussenová vytvořila i další keramické prvky, kterými je možné ji dekorovat. Vsadila na přírodní motivy a tvary.

Tapetu designérka vystavila v kombinaci s dalšími svými výtvory.

Tapetu designérka vystavila v kombinaci s dalšími výtvory.

FOTO: Stephen Papandropoulos

Tapeta už byla k vidění na výstavě “Happy Christmas Clay” v belgickém Bruselu. Práce bude vystavena i na Crafts and Design Biennale v Dánsku od 29. června do 18. srpna. Dílo autorky je i ve vlastnictví slavného Victoria & Albert Musea v Anglii.