Majitel se ale nespokojil s domácími silami a projekt svého domu zadal vídeňským architektům. Rozhodl se pro radikálně novátorské řešení a vsadil na anglické vzory, a to nejen co se týče vnějšího stylového hávu.

Dvojice Franz von Krauss – Josef Tölk sáhla po typu anglické rodinné vily inspirované hnutím Arts and Crafts (to si velmi cenilo řemeslné práce) a realizovala ho s překvapivou důsledností i v materiálovém řešení a dekoru.

Není divu, že dům velmi rychle popularizovala periodika v monarchii i v Anglii.

Hlavním prostorem se ve vile stala prostorná hala

Centrem domácího života ve vile byla velkorysá obytná hala s ochozem v patře, velkým oknem a otevřeným schodištěm.

Z dalších použitých charakteristických motivů stojí za zmínku výstupek s okny v dámském pokoji, obklady, podhledy a nábytek z různých druhů kvalitních dřev a secesně vzorované tapety. Ve vile získaly své místo i mosazné a keramické doplňky.

Neméně anglicky působí exteriér s vysokými štíty a skrumáží komínů. Styl podtrhují použité materiály: žula – režná cihla – světlé omítky – střešní břidlice.

Podobně je řešen i domek vrátného na okraji dolní části parcely. F. von Krauss absolvoval na vídeňské akademii gotické školení u Friedricha Schmidta, kdežto J. Tölk studoval tamtéž u klasicisty Theophila Hansena.

Pro Čechy a Moravu projektovali relativně často, především se v relativně krátkém časovém období 1901-1907 realizovaly vedle Jeseníku vily v Raspenavě, Prostějově, Olomouci a Novém Jičíně.

Vila byla rekonstruována podle projektu ateliéru Studio OSA

Weissova vila byla po znárodnění vyklizena a využívána k bydlení, posléze jako školka. Poté objekt získala společnost Slezský kámen Jeseník a rekonstruovala jej podle projektu olomouckého ateliéru Studio OSA (Jan Polách a Petr Fabián).