Ti, kdo si chtějí do interiéru pořídit zdařilý doplněk s motivem Obamy, mohou zvolit sémioticky velmi povedený plakát grafika a uměleckého designéra Sheparda Faireyho ve stylu pop artu. Plakát se stal jedním z hlavních motivů Obamovy volební agitace.

Řada designérů upomínkových předmětů vychází právě z Faireyho stylizace prezidenta. Originální návrh umělce je ale rozhodně nejzdařilejším motivem. Nejslavnějším kouskem je plakát Hope, který je vystaven v National Portrait Gallery. Jde o upravenou fotku, kterou Mannie Garcia vytvořil pro Associated Press.

Shepard Fairey a jeho zdařilý návrh plakátu pro Obamu, který ostatní designéři ve svých návrzích upomínkových předmětů opisují.

Shepard Fairey a jeho zdařilý návrh plakátu pro Obamu, který ostatní designéři ve svých návrzích upomínkových předmětů opisují.

FOTO: fotobanka Profimedia

Designéři přejímají základní znaky Faireyho návrhu plakátu. Kvůli nezdařilé technice a změnám barev se jim ale nedaří docílit stejného vyznění, jako se to podařilo Faireymu, který skvěle vystihl Obamovu osobnost i volební program.

Motiv Obamy na peněžence, která má sloužit zároveň i jako oboustranná dekorace, vychází ze slavného Faireyho návrhu. Nápodoba je ale nezdařilá.

Motiv Obamy na peněžence, která má sloužit zároveň i jako oboustranná dekorace, vychází ze slavného Faireyho návrhu. Nápodoba je ale nezdařilá.

FOTO: fotobanka Profimedia

V obchodě se suvenýry v Petrohradě je k mání další kýčovitá dekorace do interiéru - ručně malovaná rozebíratelná panenka matrjoška s podobiznou Obamy.

Matrjoška s motivem Obamy ze stánku se suvenýry.

Matrjoška s motivem Obamy ze stánku se suvenýry.

FOTO: fotobanka Profimedia

Společnost Indian Hippy v Bombaji zase zvolila oblast nábytku. K mání jsou tak i obrazy i židle s motivem mocného muže.

Zásnuby prince Williama vydělávají

Britský princ William zase udělal svým rozhodnutím radost podnikatelům, kteří začali na trh hrnout zboží se svatební tématikou. Neil Sanders, specialista na retail (obchod zaměřený na drobného spotřebitele, prodej za maloobchodní ceny) deníku Telegraph sdělil, že svatba může přinést Británii ekonomický prospěch.

Půjde o masivní akci, která přitáhne pozornost nejen Angličanů, ale spotřebitelů po celém světě, kteří si budou chtít pořídit nějaký ten svatební suvenýr do interiéru.

Známost prince s Kate Middletonovou trvá již osm let. O výrobu upomínkových předmětů se postaral obchodní řetězec Woolworth, který vývoj jejich vztahu předvídal a dekorace tak nechal vyrobit s předstihem.

Upomínkové hrníčky a podtácky s motivy prince a jeho snoubenky.

Upomínkové hrníčky a podtácky s motivy prince a jeho snoubenky.

FOTO: fotobanka Profimedia

Princ William s Kate Middletonová tak vydělají obchodníkům nemalé peníze. Jejich tváře se objevují na hrnečcích, podtáccích nebo na talířích. K mání jsou i levné samolepky na klasické talíře.

Pro hospodyně, které při štupování ponožek sní, jak se dostanou do centra veřejného zájmu po boku slavného přítele, je vytvořena dokonce kolekce náprstků s Williamovou snoubenkou.

Náprstky s motivem podobizny snoubenky Kate.

Náprstky s motivem podobizny snoubenky Kate

FOTO: fotobanka Profimedia

Při výběru dekorativního předmětu do interiéru, který je zároveň i upomínkou na slavnou osobnost, se vyplatí držet se osvědčených vzorů. Znalec designu si tak neudělá ostudu s plakátem Obamy od Sheparda Faireyho, s náprstkem snoubenky Kate se zlatým lemem ale ano.