"Volili jsme barvy jako variaci duhy, převažuje škála modré, která navazuje na současný nábytek. Šlo o jednoduché zásahy, spíš o zvelebení interiéru než o velké architektonické změny," řekl o proměně architekt Mirek Vavřina.

Dřívější podoba třídy byla nudná, ale neurazila

Při pohledu na někdejší podobu třídy je jasné, že interiér postrádal nápad i originalitu. Prostoru dominovalo světlé dřevo a akcenty modré barvy.

V zadní části místnosti nezbýval kvůli širokému věšáku žádný prostor pro relaxaci a odpočinek. V rohu byl umístěn jen dvoumístný gauč.

Dřívější podoba třídy nikoho neurazí, ale ani nenadchne.

Dřívější podoba třídy neurážela, ale nenadchla.

FOTO: Unilever

Třídě dominovalo světlé dřevo a akcenty modré barvy.

Třídě dominovalo světlé dřevo a akcenty modré barvy.

FOTO: Unilever

Proměna v oblasti oken se zdařila

Třída byla před proměnou v dobrém stavu, nové vybavení a moderní tabule jí ale dodaly na funkčnosti. Inspirující změnu znamenala v oblasti oken, kde nechybí květiny a fotky třídy před proměnou. Radiátory i rolety oblékli designéři do jemných nerušivých barev.

"Vyměňovali jsme rolety ve škále modrá, fialová až dorůžova. Nad okna jsme pořídili speciální ilustrace, které je možné doplnit. Pro každý radiátor jsme zvolili jinou barvu," dodává designérka Sabina Hašková.

Barevné radiátory a rolety dodaly třídě na zajímavosti. Malba na stěně jí na eleganci ale naopak ubírá.

Barevné radiátory a rolety dodaly třídě na zajímavosti. Malba na stěně jí na eleganci ale naopak ubírá.

FOTO: Unilever

Zadní stěnu dekorují rozměrné malby, které ale interiéru neprospěly.

"Malby jsou naším vlastním návrhem. V ilustraci jsou zvláštní atributy, které mají symbolickou hodnotu. Mají naznačovat cestu za věděním a inspirovat děti k víře v dobré hodnoty. Komenský je na nich zobrazen jako symbol," hájí malby designérka.

V zadní části třídy vznikl příjemný otevřený relaxační prostor

Na obrázcích před proměnou vidíme, že v zadní části třídy nebyl žádný prostor pro příjemné trávení přestávek. Dnes je v ní dost místa pro příjemnou relaxaci i hry.

Jemné pastelové barvy v interiéru děti jistě ocení. Stěna s věšáky a úložným prostorem tvoří kompaktní celek.

Jemné pastelové barvy v interiéru děti jistě ocení. Stěna s věšáky a úložným prostorem tvoří kompaktní celek.

FOTO: Unilever

Jak se designérce podařilo jej ve třídě vykouzlit? "Umístili jsme do třídy policový systém, který zvětší úložný prostor. Díky přesunutí šatníku nám vzadu vznikl obrovský relaxační hrací prostor, který předtím kvůli nábytku nebylo možné využívat."

Dekorace jsou v přední části třídy střídmější

Zatímco zadní část třídy vizuálně trochu připomíná cirkusové prostředí, přední část si zachovala rozumnou jednoduchost.

"Místnost je dekorována rostlinami, které jsou umístěny na policovém i závěsném systému poblíž topení. Interaktivní tabule není nijak speciálně dekorována, snažili jsme se, aby vzhledově nerušila," říká designérka.

Velmi zdařile se podařilo vyřešit také hygienický koutek, který je dnes mnohem funkčnější i estetičtější.

Pěkně se podařilo vyřešit hygientický koutek a společenský prostor, kterému dominují moderní sedací vaky.

Pěkně se podařilo vyřešit hygienický koutek (vpravo) a společenský prostor, kterému dominují moderní sedací vaky.

FOTO: Novinky

Pestré barvy v interiéru dodaly prostoru na optimismu a opticky ho projasnily.

Pohled na interiér třídy z pohledu psychologa

Podle psycholožky Marty Boučkové by škola měla být především podnětným místem, kde se cítí dobře žáci i učitelé.

Interiér a vybavení každé učebny musí korespondovat s věkem dětí. Školní třída prvňáčků by měla být stále trochu podobná mateřské škole, třída starších žáků by měla být střídmější a korespondovat s přednášenými předměty.Marta Boučková, psycholožka

České děti tráví ve škole přibližně čtyři až šest hodin denně, proto by se v ní měly cítit dobře. „Přestože hlavním účelem školní třídy je vzdělávání a učebna tomu má být přizpůsobena, nesmí se zapomínat ani na estetiku. Důležité je, aby se ve školní třídě cítili dobře žáci i učitelé," dodává Boučková.

Výrazné zlepšení je možné vidět v květinové výzdobě a technickém vybavení učebny.

Výrazné zlepšení je možné vidět v květinové výzdobě a technickém vybavení učebny.

FOTO: Novinky

"Interiér a vybavení každé učebny musí korespondovat s věkem dětí. Školní třída prvňáčků by měla být stále trochu podobná mateřské škole, třída starších žáků by měla být střídmější a korespondovat s přednášenými předměty."

Rekonstrukce třídy s adresou ZŠ U Santošky 1/1007, Praha 5 přišla cca na 200 000 Kč. Polovinu sumy stála interaktivní tabule.