Čip v záchodové míse obsahuje tříminutové mluvené instrukce, které uživatele nejen přesně navedou až k spláchnutí a vyčištění mísy, nahrávka má rovněž výchovné účely. Ani ve 21. století není naprosto běžné, že si po použití toalety všichni umyjí ruce. V nedávném mezinárodním průzkumu osmi vyspělých zemí světa to přiznalo sedm procent lidí. Mluvící mísa je však na to upozorní.

Využít tuto novinku chtějí především obchodníci a majitelé restaurací. Hovořící toaleta totiž může upozornit na zajímavé tipy na nákup a zprostředkovat reklamu.

Mluvící záchod Clean Seat Matic si nechala nizozemská společnost Clean Seat Holland vyrobit v Maďarsku. Nejvíce jich hodlá prodat právě za kanálem La Manche. Pořizovací hodnota není nijak závratná. Za jednu toaletu zaplatí majitel restaurace či baru zhruba 600 liber, v přepočtu tedy něco kolem 25 tisíc korun.

Mezi největší výhody tohoto sanitárního porcelánu patří jeho hygieničnost. Sedátko pro každého nového uživatele je pokryto papírem, který se po použití automaticky spláchne.