Ve studii, která má být podkladem pro dosud zastupiteli odmítanou změnu území v Bubnech Zátorech, navrhli nový bulvár v místě někdejšího kolejového území, které patří několika developerům. Dopravu na ploše, jejíž výměra se blíží miliónu metrů čtverečních, by měla pomoci řešit Brazilská ulice, spolu se současnou Argentinskou by propojila tunel Blanka s magistrálou. A to po povrchu.

„Navrhujeme vznik dvou bulvárů, Argentinské a Brazilské ulice, které budou nejen schopny zvládnout automobilovou dopravu, ale zároveň budou dostatečně prostupné pro pěší a cyklisty. Pro Bubenskou ulici i její okolí to bude citelná úleva,“ uvedl architekt Vít Máslo.

Studie počítá s novým, severním vestibulem stanice metra Vltavská, s cyklostezkami, dvěma tramvajovými tratěmi a modernizací Buštěhradské dráhy, která by dovedla vlaky i k Letišti Václava Havla.

Podle Kamila Kubiše z magistrátního Útvaru rozvoje města dosavadní studie, co s Bubny, kde skoupily pozemky developerské skupiny, ztroskotávaly na dopravní koncepci. „Tato studie ale přichází s překvapivě logickými řešeními, která jsou efektivní a hlavně reálná,“ řekl Kubiš.

Změna územního plánu

O Prahou 7 požadovanou územní studii ještě nejde, novou koncepci ale už město probralo s veřejností. Zadat patřičnou změnu územního plánu se náměstek primátora Tomáš Hudeček (T0P 09) v zastupitelstvu pokusí znovu. Dosud mu to vždy zhatila část pražské ODS, skupina zastupitelů kolem poslance Borise Šťastného. Vždy to provázela politická řež.

Hudeček řekl, že starosta Prahy 7 Marek Ječmének (ODS) už novou studii převzal, jen se divil délce jejího vzniku. Zastupitelstvo Prahy 7 přitom přidalo do referenda nařízeného soudem o sídle zdejší radnice novou otázku. Týká se možného zahloubení Bubenské ulice a panuje obava, že výsledek referenda může oslabit snahu o rozumnou změnu územního plánu v sousedních Bubnech.

Podle Hudečka je tunel na místě holešovického konce magistrály, k němuž se Praha 7 začala hlásit, scestný. „Nejenže je to nejhorší možné řešení, ale navíc dobře vědí, že na něj nejsou peníze,“ dodal Hudeček.

Podle Ječménka mají ale dotazy o dopravě v Praze 7, na něž mají lidé v referendu spolu s prezidentskými volbami odpovídat, svůj smysl.

„Navržené otázky se týkají stěžejních témat, která budou mít zásadní vliv na život v naší městské části,“ uvedl Ječmének. Organizátoři referenda, které je iniciativou obyvatel, a nikoli radnice, mají o smyslu nově přidaných otázek jasno. Podle nich se současné vedení Prahy 7 snaží hlasování, které se má týkat hlavně sídla radnice, od samého počátku co nejvíce zpochybnit a oslabit.