Hlavní obsah

Ústí nad Labem nesouhlasí s parkovištěm pro kamióny

Právo, Aleš Pelikán

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Na bývalém autobusovém nádraží v centru krajské metropole Ústí nad Labem má vzniknout odstavné parkoviště pro kamióny a autobusy. Přeje si to alespoň majitel plochy, který autobusové nádraží před rokem zrušil kvůli údajné nerentabilnosti.

Foto: Aleš Pelikán, Právo

Z autobusového nádraží v Ústí zbyla holá plocha.

Článek

Město je ostře proti přivedení kamiónové dopravy do centra, proti vzniku parkoviště chce bojovat všemi prostředky. Firma Bus.com, která je majitelem plochy, už požádala o první posouzení vlivu parkoviště.

„S tím nemůžeme v žádném případě souhlasit, kategoricky parkoviště kamiónů v centru města odmítáme,“ řekl radní Pavel Dlouhý (ČSSD). Radní nyní požadují posouzení vlivu na životní prostředí, protože podle nich může být kvůli nárůstu emisí a hlukové zátěže významný. Dalším požadavkem radních je zpravování hlukové a rozptylové studie, která má řešit i dopady vtažení kamiónů do centra města.

Pokud firma nakonec povolení dostane, bude na plochu mířit 56 kamiónů a 14 autobusů denně. Na bývalém nádraží má být 28 parkovacích míst, provoz má být nepřetržitý. Vedení města to považuje za provokaci. „Uděláme vše pro to, aby lokalita byla důstojnou součástí centra města,“ řekl Dlouhý. Krajní možností, jak vzniku podobného parkoviště zabránit, je i stavební uzávěra.

Autobusové nádraží skončilo minulý rok

Ústecké autobusové nádraží neslouží veřejnosti už od loňského října. Podle majitele autobusová doprava poklesla natolik, že už bylo z větší části nevyužité. Firma měla v minulosti spory s krajem i s městem. Autobusy po zrušení nádraží začaly stavět v jeho okolí, především u nedaleké křižovatky u divadla a na dalších zastávkách MHD. Po počátečních zmatcích si lidé na změnu poměrně rychle zvykli.

Na bývalém nádraží zmizelo zábradlí u jednotlivých nástupišť i přechodové lávky k nim. Nyní mají být zlikvidovány i ostrůvky nástupišť a na ploše má vzniknout parkovací stání až pro 28 vozů najednou. Firma předpokládá, že ho budou využívat přednostně řidiči kamiónů pohybující se po dálnici D 8, silnici č. I/30 a případně po dalších vozovkách. Většina nákladních aut se ale centru města vyhýbá.

Podle Dlouhého mělo město s firmou neshody už dříve, když chtěla nádraží využít jako komerční plochu a požadovala i změnu územního plánu. „Chtěli jsme jen vizualizaci a údaje, co všechno chtějí vybudovat. Nepředložili nám vůbec nic,“ dodal Dlouhý. Územní plán ale využití pozemku pro nynější plány firmy povoluje.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám