"Nevidím žádný důvod, proč by most nebyl kolaudován," řekl Kara. Všechny práce podle něj byly již skončeny.

Opravu Karlova mostu, která začala v srpnu 2007, doprovázely spory o způsob rekonstrukce, padala i trestní oznámení. Například podle památkové inspekce ministerstva kultury bylo nahrazeno více kamenných bloků, než doporučil průzkum. Kritizovala také způsob opracování kamenů v zábradlí mostu.

Pochybení při opravě Karlova mostu konstatoval i Národní památkový ústav. Ten dokonce označil rekonstrukci za neúspěšnou. Praha vždy tvrdila, že k zásadním chybám nedošlo a připouštěla pouze drobnější provinění.

Opravy pláště potrvají deset let

Za opravu magistrát zaplatil více než 200 miliónů korun. Zrekonstruována byla mostovka, most dostal novou hydroizolaci a opraveno bylo zábradlí. Praha chce most oficiálně otevřít ve čtvrtek při Svatomartinských oslavách.

Po této fázi opravy by měla následovat další etapa, během které bude zrekonstruován plášť mostu. Kdy Praha s těmito opravami začne, zatím není jasné. Trvat ale budou podle odhadů minimálně deset let. Pracovat se ale již bude z pontonů, chodci na mostě proto již nebudou omezeni.

Karlův most je druhým nejstarším dochovaným kamenným mostem v České republice. Nahradil Juditin most, který strhlo jarní tání roku 1342. Stavbu zahájil císař Karel IV. roku 1357, dostavěn byl na počátku 15. století. Jeho délka je 520 metrů. Až do roku 1879 se jmenoval Kamenný.